چرا بریتانیا از اقتصاد‌های توسعه‌یافته دیگر عقب است؟

چرا بریتانیا از اقتصاد‌های توسعه‌یافته دیگر عقب است؟
روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت که بریتانیا اکنون یک کشور فقیر است و این چیزی است که رهبران، آن را نادیده می‌گیرند.
کد خبر : ۱۵۳۲۷۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، این روزنامه همچنین اشاره می‌کند که اگر بریتانیا یک ایالت آمریکایی باشد، در انتهای رتبه‌بندی ایالت‌ها قرار می‌گرفت.

روزنامه انگلیسی «تلگراف» فاش کرد که میانگین استاندارد‌های زندگی در بریتانیا کمتر از ایالات «کم ثروت» است و نوشت: «اسلوونیایی‌ها از ما جلوتراند و لهستانی‌ها هم خیلی عقب نیستند.

همانطور که تلگراف اشاره کرد، سیاست بریتانیا باید حول یک سوال بچرخد: چرا ما از سایر اقتصاد‌های توسعه یافته عقب هستیم؟ و چرا ما کمترین بهره وری را در کشور‌های توسعه یافته داریم؟ به این معنی که در هر ساعت کالا‌های کمتری تولید می‌کنیم.

این روزنامه تاکید کرد: مشکل فقط این نیست که ما افول خود را یک چالش تلقی نمی‌کنیم، بلکه مشکل این است که اصلاً از نزول خودداری می‌کنیم و همچنان به خود می‌گوییم کشور ثروتمندی هستیم.

به همین ترتیب، این روزنامه نوشت که اتحادیه اروپا نیز که اشتباهات مشابهی را مرتکب شد، در حالت لغزش قرار دارد.

این روزنامه انگلیسی نوشت: «وقتی خودمان را با فرانسه، آلمان یا اسپانیا مقایسه می‌کنیم، به اندازه کافی خوب عمل می‌کنیم.»، اما با نگاهی به سایر کشور‌های انگلسفر، تصویر بسیار متفاوت خواهد بود.

تلگراف تشریح کرد که علل فقر نسبی در بریتانیا به مارس ۲۰۰۹ باز می‌گردد، زمانی که بانک انگلستان مقدار پول در گردش را حدود ۵۰ درصد افزایش داد که منجر به تسریع کاهش ارزش پول، و افزایش مخارج و استقراض دولت شد.

همچنین این روزنامه نوشت که قیمت مسکن از سال ۱۹۷۱ تا کنون ۴۵۰ درصد افزایش یافته است که این نرخ بالاتر از هر کشور دیگری در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است.

در عین حال، نسبت مخارج روزانه دولت از ۲۷ درصد در سال ۲۰۰۰ به ۴۴ درصد افزایش یافته است و به زودی از ۵۰ درصد فراتر خواهد رفت.

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی، تورم اصلی در ماه گذشته در بریتانیا پس از افزایش از ۶.۸ درصد که بالاترین میزان از سال ۱۹۹۲ است، به بالاترین سطح خود در ۳۱ سال گذشته رسید.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: انگلیس تورم فقر
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر