طلا، دلار را نادیده گرفت/ افزایش قیمت فلز گرانبها در بحبوحه افزایش نرخ بهره

طلا، دلار را نادیده گرفت  افزایش قیمت فلز گرانبها در بحبوحه افزایش نرخ بهره
قیمت طلا در معاملات لحظه‌ای ۰.۳ درصد افزایش یافت، در حالی که نشانه‌هایی در مسیر سیاست پولی مورد انتظار فدرال رزرو‌ی دو روز آینده وجود دارد.
کد خبر : ۱۵۳۲۹۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، امروز سه شنبه با کاهش قیمت دلار، قیمت طلا در حال افزایش است.

این در حالی است که معامله گران منتظر افزایش قابل انتظار نرخ بهره تا حد زیادی، همراه با نشانه‌هایی در مورد مسیر سیاست پولی از سوی فدرال رزرو طی دو روز آینده هستند.

طلا در معاملات نقدی ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۹۶۱.۱۳ دلار در هر اونس رسید و تغییری در قرارداد‌های آتی طلای آمریکا که در ۱۹۶۲.۸۰ دلار تعیین شد، مشاهده نشد.

از سوی دیگر، شاخص دلار پس از ثبت بالاترین سطح خود در حدود دو هفته اخیر که از طلا حمایت می‌کند، اندکی کاهش یافت و آن را برای خریداران  از دارندگان ارز‌های دیگر ارزان‌تر کرد.


مت سیمسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: «پس از چهار روز کاهش، فکر می‌کنم طلا بالای ۱۹۵۰ دلار باقی می‌ماند و به دنبال اصلاح قیمتی است که تحت تأثیر عوامل فنی بین ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۵ دلار است.»


بازار، منتظر اظهارات جروم پاول؛ رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه(فردا) و کریستین لاگارد؛ رئیس بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه در مورد انتظارات سیاست پولی برای جلسات سپتامبر است.


لازم به یادآوری است که طلا نسبت به افزایش نرخ بهره بسیار حساس است، زیرا هزینه فرصت نگهداری فلز بدون بازده را افزایش می‌دهد.

در مورد سایر فلزات، نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۴.۵۲ دلار، پلاتین با ۱ درصد افزایش به ۹۶۵.۵۵ دلار و پالادیوم با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۲۹۰.۶۳ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر