شکایت یک میلیارد دلاری از اپل در انگلیس

شکایت یک میلیارد دلاری از اپل در انگلیس
۱۵۰۰ شرکت توسعه دهنده نرم افزاری به خاطر انحصار طلبی شرکت اپل شکایت یک میلیارد دلاری را از این شرکت در انگلیس مطرح کردند.
کد خبر : ۱۵۳۳۵۵

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، بیش از ۱۵۰۰ شرکت توسعه نرم افزاری از شرکت اپل به خاطر هزینه بالای عرضه نرم افزار‌های آن‌ها در اپ استور و رویکرد انحصار طلبانه در این زمینه شکایتی یک میلیارد دلاری را علیه این شرکت در انگلیس مطرح کرده‌اند.

این شکایت به دادگاه تجدید نظر رقابت در این کشور ارائه شده و شرکت‌های نرم افزاری معتقدند که سهم ۳۰ درصدی اپل از درآمد حاصل از فروش نرم افزار‌های ساخته شده توسط شرکت‌های مذکور، باعث از بین رفتن رقابت می‌شود.

شان انیس، استاد دانشگاه ایست آنجلیا و کارشناس سابق سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، که شکایت مذکور را از طرف شرکت‌های توسعه دهنده نرم افزاری در انگلیس مطرح کرده معتقد است که هزینه اپل برای عرضه نرم افزار شرکت‌های شاکی در اپ استور بسیار بالاست و فقط به خاطر انحصار این شرکت در توزیع نرم افزار برای گوشی‌های آیفون و آیپاد‌ها امکان این انحصار برای اپل فراهم شده است.

وی تأکید کرد این هزینه ناعادلانه است و به نوعی سوءاستفاده‌گرانه است. این قیمت‌ها هم به شرکت‌های نرم افزاری و هم مصرف کنندگان آسیب می‌زند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: اپل آیفون انگلیس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر