به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الاهرام، به گفته گارد ساحلی هلند، علت آتشسوزی کشتی «فری مانتالهای وی» هنوز مشخص نیست.
پیش از این گارد ساحلی اظهار کرده بود فهرست اولیه باری که دریافت کرده اند نشان میدهد که فقط ۲۵ خودروی برقی در کشتی وجود دارد.
بلومبرگ الشرق گزارش داد که گارد ساحلی گزارشهایی مبنی بر اینکه آتش سوزی از جایی که خودروهای برقی در آن قرار داشتند سرچشمه گرفته است را رد کرد. اما صرف نظر از اینکه آیا خودروهای برقی ارتباطی با تسریع آتش داشتند یا نه، تعداد آنها در کشتی برای حفظ آتش برای چندین روز کافی است.
گفتنی است که باتریهای لیتیوم یون این خودروها، قویتر از بنزین میسوزند و دوام بیشتری دارند.
خاموش کردن آتش نیز ممکن است دشوار باشد و به نظر میرسد که حتی پس از ساعتها یا روزها تلاش برای خاموش کردن، همچنان آتش شعلهور است.
به گفته کاوازاکی کیسن کایشا، مالک کشتی، این کشتی در مجموع ۳۷۸۳ خودرو از جمله ۴۹۸ وسیله نقلیه الکتریکی حمل میکرد.
مقامات هلندی یک اتصال یدک کش با کشتی ایجاد کردند، اما نتوانستند آتش را خاموش کنند، زیرا ریختن آب بیش از حد در کشتی باعث غرق شدن آن میشد.
نمایندگان این شرکت گفتند که صدها بی ام و و همچنین نزدیک به ۳۰۰ خودروی مرسدس بنز در این کشتی بودند. بر اساس دادههای ردیابی کشتی جمعآوریشده توسط بلومبرگ، کشتی «فری مانتالهای وی» با پرچم پاناما پس از توقف اخیر در بندر برمرهاون آلمان، در مسیر پورسعید مصر بود.
شرکت ژاپنی کیسن کایشا که مالک این کشتی است، گفت مقصد نهایی نفتکش سنگاپور بوده است.