07 مرداد 1402 - 15:43

ضرورت برخورد با صرافی‌های متخلف برای تداوم آرامش در بازار ارز

ضرورت برخورد با صرافی‌های متخلف برای تداوم آرامش در بازار ارز
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بانک مرکزی باید با همکاری نهاد‌های قضایی و امنیتی با صرافی‌های غیرمجاز و متخلف برخورد کند.
کد خبر : ۱۵۳۴۱۵

علی‌اصغر زبردست، عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نقش صرافی‌های غیر مجاز و متخلف در بحران‌های ارزی اظهار کرد: از ابتدای امسال با اقدامات مختلف دولت و بانک مرکزی شاهد اجرای سیاست تثبیت و ثبات ارزی بودیم که به واقع تاثیرات خوبی در اقتصاد کشور داشت. البته این ثبات ارزی و آرامش بازار، دوباره گرفتار نفوذ و فعالیت صرافی‌های غیر مجاز و متخلف قرار گرفته که این موضوع زمینه ساز بازگشت بی ثباتی و بر هم زدن آرامش بازار خواهد شد.

 

وی با اشاره به ارتباط روز‌هایی که نرخ ارز با نوساناتی همراه می‌شود با اقدامات سودجویانه صرافی‌های غیرمجاز و متخلف گفت: هر زمانی که دست این افراد سودجود در صرافی‌ها برای عرضه ارز در بازار باز می‌شود، باید منتظر مشکلات و تخلفات متعددی در این بخش باشیم. این افراد با سوءاستفاده از نیاز واقعی بازار می‌توانند به خوبی مشتریان خود اعم از تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان و حتی مردم عادی را وسوسه کرده و فضای پیش بینی پذیر کردن بازار را بر هم بزنند.

 

زبردست ادامه داد: به عنوان یکی از فعالان اقتصادی در حوزه صادرات نفت و گاز بار‌ها با سنگ اندازی و مشکل آفرینی این صرافی‌های متخلف و غیرمجاز مواجه شدم که ابتدا مدعی شدند می‌توانند هر مقدار ارز مورد نیاز ما را تهیه کنند، اما در زمان عملی شدن وعده شان، اظهارات دیگری را مطرح کردند. در واقع این افراد با توجه به نیاز مبرم و زمان محدود فعالان اقتصادی در فرایند تولید یا واردات، از هیچ سوء استفاده‌ای دریغ نکرده و ارز را به قیمت دلخواه می‌فروختند.

 

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با تاکید بر لزوم برخورد جدی نهاد‌های ذیصلاح با صرافی‌های غیرمجاز و متخلف گفت: معتقدم بانک مرکزی به کمک نهاد‌های قضایی و امنیتی باید با این افراد سودجو که در صرافی‌ها فعالیت دارند برخورد کند؛ زیرا این صرافی‌ها در تلاش هستند تا شرایط را برای بر هم زدن بازار و سوداگری خود مهیا کنند. بی تردید این افراد بدون رعایت هیچ ضوابطی فقط کار خودشان را می‌کنند و روند تامین ارز برای بخش تولید و همچنین واردات و صادرات کالا‌های اساسی را با بحران مواجه می‌سازند.

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر