قطع برق در اغلب استان‌های عراق و تشکیل کمیته حقیقت یاب

قطع برق در اغلب استان‌های عراق و تشکیل کمیته حقیقت یاب
وزارت برق عراق اعلام کرد در پی بروز ۲ عملیات خرابکارانه در نیروگاه مبدل البصره و خطوط انتقال برق صلاح الدین به قطعی برق منجر شد.
کد خبر : ۱۵۳۴۲۸

به گزارش ایبِنا به نقل از موازین نیوز، آتش‌سوزی ظهر امروز شنبه در استان بصره که ناشی از یک اقدام خرابکارانه در نیروگاه تبدیلی «۱۳۲ کیلوولت» البکر این استان بود، منجر به قطع اتصال خطوط منطقه جنوبی عراق و قطعی کامل سیستم برق‌رسانی در این مناطق شده است.

بر اساس بیانیه‌ای که توسط وزارت برق عراق صادر شده است، در شرایطی که سیستم برق‌رسانی عراق شرایط سختی را به دلایل مختلف از جمله کمبود سوخت، افزایش تقاضا برای مصرف و دمای بالای بی سابقه پشت سر می‌گذارد و همچنین وزارتخانه برق عراق مشغول تامین برق مناسبت‌های دینی و ملی بوده است، بروز عوارض فنی اضطراری بر روی سیستم و تجهیزات آن تاثیر گذاشته است.

در این بیانیه آمده است: بروز حادثه آتش سوزی در نیروگاه البکر استان البصره در ساعت ۱۲:۴۰ امروز شنبه سیستم برق‌رسانی عراق را در معرض قطعی کامل قرار داد، به نحوی که خطوط انتقال برق از جمله اتصالات منطقه جنوب به منطقه مرکز عراق دچار قطعی شده است.

این وزارتخانه تائید کرد که تلاش‌ها از طریق مرکز کنترل برق کشور عراق و با هماهنگی مراکز کنترل در استان‌ها به ترتیب برای از سرگیری کار واحد‌های مجزای تولید برق و سپس خطوط انتقال برق در حال انجام است و طی ساعات آینده سیستم برق رسانی به حالت عادی بازخواهد گشت.

یک مقام دولتی عراق هم به روسیا الیوم گفت که یک اقدام خرابکارانه عامل قطعی برق در اغلب استان‌های این کشور است.

«زیاد علی فاضل» وزیر برق امروز شنبه دستور تشکیل یک کمیته حقیقت یاب برای روشن شدن دلایل آتش سوزی امروز در نیروگاه البکر بصره صادر کرد.

وزارت برق عراق در بیانیه‌ای گفت: در پی قطعی خطوط انتقال برق منطقه جنوب به مرکز عراق که به قطعی کامل سیستم برق رسانی منجر شد، وزیر برق دستور تشکیل یک کمیته حقیقت یاب را برای شناسایی عوامل آتش سوزی در نیروگاه البکر صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزیر برق عراق همچنین دستور تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب دیگر برای تحقیق درباره عملیات‌های خرابکارانه علیه خطوط و دکل‌های انتقال برق صلاح الدین به حدیثه با ولتاژ ۴۰۰ کیلو ولت در منطقه قناطر استان صلاح الدین را تحت تأثیر قرار داده است، تشکیل داد.

شرکت کل انتقال برق شمال عراق توضیح داد که در پی انفجار چند بمب در نزدیکی چند دکل برق، سه دکل سقوط کرده و جریان برق در این خط انتقال برق قطع شد، اما به دستور مدیرکل این شرکت، دکل‌های برق بازسازی و این خط انتقال انرژی به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

منبع: فارس

برچسب ها: عراق قطع برق
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر