روسیه صادرات برنج را ممنوع کرد

روسیه صادرات برنج را ممنوع کرد
انتظار می‌رود کابینه روسیه پیش‌نویس فرمانی در مورد تسویه حساب به روبل برای صادرات محصولات کشاورزی به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین ارائه کند.
کد خبر : ۱۵۳۴۳۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، کابینه روسیه به منظور حفظ ثبات بازار داخلی، صادرات غلات برنج را تا پایان سال جاری ممنوع کرد.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، هیئت دولت در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت صادرات غلات برنج را به طور موقت ممنوع کرده است و محدودیت‌ها تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ اجرا می‌شود و این تصمیم برای حفظ ثبات در بازار داخلی اتخاذ شده است.

پیش از این، ویکتوریا آبرامچنکو، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که کابینه به زودی پیش نویس فرمانی را در مورد تسویه حساب روبلی برای صادرات محصولات کشاورزی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ارسال خواهد کرد.

آبرامچنکو به خبرنگاران گفت: دولت قبلاً پیش‌نویس فرمان رئیس‌جمهور روسیه درباره رویه‌های ویژه برای افتتاح حساب برای خریداران خارجی محصولات کشاورزی روسیه در بانک‌های مجاز را مورد بحث قرار داده است.

وی افزود: این پیش نویس فرمان، در آینده نزدیک برای بررسی به رئیس دولت ارسال خواهد شد. اداره حقوقی ایالت قبلاً این سند را بررسی و پشتیبانی کرده است.

در این سند امکان افتتاح حساب‌های ویژه به روبل و ارز‌های نوع "Z" (حساب‌های ویژه) برای پذیرش خریداران محصولات کشاورزی روسیه پیش بینی شده است و دولت لیستی از این محصولات را مشخص خواهد کرد.

نویسنده: مترجم: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر