آغاز به کار روبل دیجیتال در روسیه

آغاز به کار روبل دیجیتال در روسیه
مقررات اصلی که تثبیت سازکار‌های قانونی را برای معرفی روبل دیجیتال در روسیه فراهم می‌کند، لازم الاجرا شد.
کد خبر : ۱۵۳۵۲۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، امروز سه شنبه مفاد اصلی قانونی که تثبیت زیربنای قانونی را برای معرفی روبل دیجیتال در روسیه فراهم می‌کند، لازم الاجرا شد و این ارز دیجیتال، سومین شکل پول ملی خواهد بود.

برای استفاده از روبل دیجیتال، ایجاد یک کیف پول الکترونیکی ویژه از طریق بانک ضروری است. عملیات روبل دیجیتال از طریق یک پلتفرم ویژه انجام خواهد شد که اپراتور آن بانک مرکزی روسیه خواهد بود.

برنامه ریزی شده است که انتقال و پرداخت با استفاده از روبل دیجیتال برای شهروندان رایگان خواهد بود، در حالی که کارمزد کسب و کار‌ها برای دریافت پرداخت با استفاده از روبل دیجیتال ۰.۳ درصد ارزش پرداخت خواهد بود.

این عملیات براساس قوانینی که توسط هیئت مدیره بانک روسیه تصویب می‌شود انجام می‌شود و نرخ و شرایط عملیات را تعیین می‌کند.

در ۱۹ ژوئیه، شورای فدراسیون روسیه قانون اساسی در مورد معرفی و تنظیم "روبل دیجیتال" در روسیه را تصویب کرد، که در کنار روبل نقدی و غیرنقدی به سومین شکل پول ملی تبدیل می‌شود.

گفتنی است که روبل دیجیتال در درجه اول به عنوان یکی دیگر از ابزار‌های پرداخت و نقل و انتقال ایجاد شده است، بنابراین امکان افتتاح سپرده با آن و دریافت وام وجود نخواهد داشت و هیچ سودی از موجودی موجود در کیف پول دیجیتال دریافت نمی‌شود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر