عملکرد نامطلوب اقتصاد ایتالیا

عملکرد نامطلوب اقتصاد ایتالیا
با توجه به اینکه «ملونی» به دنبال مقابله با تورم شدید در ایتالیاست، رشد اقتصادی این کشور رو به کاهش است.
کد خبر : ۱۵۳۵۳۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، عملکرد اقتصاد ایتالیا بر اساس داده ها، به طور غیرمنتظره‌ای در سه ماهه دوم بد ارزیابی شد که این امر باعث شد انتظارات در مورد آینده نخست وزیر ایتالیا، جورجیا ملونی، ناخوشایند باشد.

داده‌های روز گذشته نشان داد که اقتصاد ایتالیا در سه ماهه دوم به طور غیرمنتظره‌ای بد عمل کرد و انتظارات در مورد آینده نخست‌وزیر ایتالیا جورجیا ملونی را ناراحت‌کننده کرد. هرچند این در حالی است که دولت او به دنبال مقابله با تأثیر منفی افزایش تورم است.

اداره آمار ملی اعلام کرد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

با این حال، ۰.۶ درصد به صورت سالانه افزایش یافت و تحلیلگران به یک خوانش ثابت در سه ماهه و افزایش ۰.۹ درصدی در سالانه اشاره کردند.

داده‌های تاریک با پیش بینی دولت در تضاد است که در آوریل رشد ۱ درصدی را در سال ۲۰۲۳ هدف قرار داده بود و افزایش متوسط تولید ناخالص داخلی را بین آوریل و ژوئن برآورد کرده بود.

اداره آمار ملی در برآورد اولیه خود از تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم ارقام دقیقی برای بخش‌های مختلف ارائه نکرد، اما گفت که تولید صنعتی و کشاورزی کاهش یافته است، در حالی که بخش خدمات رشد اندکی داشته است.

این اداره همچنین اعلام کرد که انقباض ۰.۳ درصدی نشان می‌دهد که ایتالیا با این فرض که تولید ناخالص داخلی در دو سه ماهه باقی مانده تثبیت شود، در سال جاری ۰.۸ درصد رشد خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر