حضور بولیوی در اجلاس آتی بریکس

حضور بولیوی در اجلاس آتی بریکس
وزیر امور خارجه بولیوی گفت که کشورش در اجلاس بریکس که از ۲۲ تا ۲۴ اوت در ژوهانسبورگ در جنوب آفریقا برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.
کد خبر : ۱۵۳۵۳۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، روگلیو مایتا، وزیر امور خارجه بولیوی امروز سه شنبه گفت که بولیوی رسما تمایل خود را برای پیوستن به گروه بریکس اعلام کرده است.

وزیر امور خارجه بولیوی در بیانیه‌ای در حساب رسمی خود در پلتفرم X (توئیتر سابق) اشاره کرد که بولیوی در اجلاس «بریکس» که از ۲۲ تا ۲۴ اوت در ژوهانسبورگ در جنوب آفریقا برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

رئیس جمهور بولیوی در این اجلاس الگویی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و صنعتی در کشورش ارائه خواهد کرد.

چند روز پیش یک دیپلمات آفریقای جنوبی گفت که بیست و دو کشور درخواست رسمی برای عضویت در بلوک اقتصادی بریکس ارائه کرده اند.

وزارت امور خارجه روسیه در ژوئن گذشته از ارائه درخواست مصر و بنگلادش برای پیوستن به گروه "بریکس" استقبال کرد و تایید کرد که موضوع گسترش این سازمان در اجلاس آینده سران در سال جاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ و گروه "بریکس" یک بلوک بین المللی است که شامل روسیه، چین، برزیل، آفریقای جنوبی و هند است و در سال ۲۰۰۶ در اجلاس سران به میزبانی شهر یکاترینبورگ روسیه تاسیس شد و در سال ۲۰۱۱، پس از پیوستن آفریقای جنوبی، نام آن از "بریک" به بریکس تغییر کرد.

هدف این گروه بین المللی افزایش روابط اقتصادی بین آن‌ها به ارز‌های محلی و در نتیجه کاهش وابستگی به دلار است.

نویسنده: مترجم: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر