آخرین قیمت جهانی طلا

آخرین قیمت جهانی طلا
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۹۴۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.
کد خبر : ۱۵۳۵۶۰

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه به خاطر کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۹۴۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.

شرکت رتبه‌بندی اعتباری فیچ در روز سه‌شنبه رتبه اعتباری آمریکا را از AAA تا +AA پایین آورد که نشان دهنده بدتر شدن شرایط مالی آمریکا طی سه سال آینده و افزایش بدهی دولت این کشور است.

بدین ترتیب تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش پیدا می‌کند.


این فلز گرانبها همواره یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان بی‌ثباتی‌ها و فشار‌های اقتصادی بوده است.


اطلاعات مثبت در مورد تولید کارخانه‌ای و ساخت و ساز در آمریکا در ماه ژوئن ارزش دلار را در روز گذشته بالا برد و باعث کاهش یک درصدی قیمت طلا شد. طلا در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی سه هفته گذشته رسید.


تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر گزارش لیست حقوق‌بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا جلب شده که قرار است در روز جمعه منتشر شود. این شاخص نشانه سلامت اقتصاد آمریکاست. انتظار می‌رود ۲۰۰ هزار شغل در ماه ژوئیه در آمریکا ایجاد شده باشد.


بانک‌های مرکزی سراسر دنیا امیدوارند بتوانند تورم را بدون آسیب رساندن به بازار اشتغال مهار کنند. اما این کار مستلزم بالا نگه داشتن نرخ بهره است.


بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.


قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۴۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۰ درصد کاهش ۹۳۲ دلار و ۲۰ سنت معامله می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر