رشد اقتصادی روسیه در ماه ژوئن سالانه ۵.۳ درصد بود

رشد اقتصادی روسیه در ماه ژوئن سالانه ۵.۳ درصد بود
وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد که اقتصاد روسیه در ماه ژوئن ۵.۳ درصد به صورت سالانه رشد کرد.
کد خبر : ۱۵۳۵۷۷


به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد که پس از افزایش ۵.۴ درصدی در ماه می، اقتصاد روسیه در ماه ژوئن ۵.۳ درصد به صورت سالانه رشد کرده است.

این وزارتخانه افزود که تولید ناخالص داخلی تعدیل شده فصلی پس از افزایش ۱.۴ درصدی در ماه قبل، در ژوئن ۰.۰۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

وال استریت ژورنال در مقاله‌ای با عنوان "غرب به اقتصاد روسیه حمله کرد ...، ولی نتیجه یک معضل دیگر بود" گفت که شکست غرب در "به زانو درآوردن سریع اقتصاد روسیه نشان دهنده یک بن بست بزرگتر در میدان جنگ است. "

این روزنامه خاطرنشان کرد که یک مقام کاخ سفید چند هفته پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین به مسکو هشدار داد که بسته تحریمی به رهبری کشورش می‌تواند اقتصاد روسیه را به نصف برساند.

این روزنامه گزارش داد، با این حال، هفته گذشته، صندوق بین‌المللی پول اخبار خوش‌بینانه‌ای را به کرملین ارائه کرد و گفت که اکنون انتظار دارد اقتصاد روسیه در سال جاری رشد ۱.۵ درصدی داشته باشد.
آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، گفت که اقتصاد روسیه امسال بیش از ۲ درصد رشد خواهد کرد و کسری بودجه فدرال بین ۲ تا ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که سایت انگلیسی Unherd گزارشی منتشر کرده است که در آن از برتری اقتصاد روسیه نسبت به آلمان صحبت کرده است و این امر ثابت می‌کند که تحریم‌ها چندان موثر نبوده است.

به گفته این سایت، تنها چیزی که بهتر از حد انتظار عمل می‌کند، اقتصاد روسیه است، چرا که رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در حال حاضر از عملکرد آلمان پیشی گرفته است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر