قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۵/۱۳

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲ ۰۵ ۱۳
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۹۳۵ دلار و ۹۶ سنت رسید.
کد خبر : ۱۵۳۵۹۰

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، قیمت طلا در شرایطی که تاجران منتظر جدیدترین اخبار اقتصادی آمریکا در مورد سیاست‌های پولی این کشور هستند در روز جمعه افزایش داشته است.


بالا رفتن ارزش دلار طی چند روز گذشته قیمت طلا را پایین نگه داشته است. نشانه‌های تقویت اقتصاد آمریکا احتمال حفظ روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را افزایش داده که به نفع فلزات گرانبها از جمله طلا نیست.


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۹۳۵ دلار و ۹۶ سنت رسید.

تمرکز بازار در حال حاضر به گزارش لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا جلب شده که قرار است در ساعات آینده منتشر شود و انتظار می‌رود از ادامه رشد بازار کار آمریکا در ماه ژوئیه خبر دهد.


هرگونه نشانه‌ای از مقاومت بازار کار آمریکا انگیزه بیشتری به فدرال رزرو برای ادامه افزایش نرخ بهره می‌دهد.


با وجود اینکه تورم در آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی کمی آرام‌تر شده، اما بازار کار همچنان پررونق است که مانع پایین آمدن قیمت‌ها می‌شود. اما لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه ژوئن کاهش یافته و پایین‌تر از حد انتظار بوده که امید به توقف روند افزایش نرخ بهره را افزایش داده است.


آمار مشابه در ماه ژوئیه امید به پایان این سیاست را افزایش می‌دهد. بدین ترتیب ارزش دلار پایین می‌آید که به نفع سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلا خواهد بود.


در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۳۰ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۶۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۰ درصد افزایش ۹۱۹ دلار و ۶۳ سنت معامله می‌شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر