تجارت روسیه و امارات متحده عربی رکورد زد

تجارت روسیه و امارات متحده عربی رکورد زد
گردش تجاری بین روسیه و امارات متحده عربی در سال گذشته به بالاترین حد خود رسید و علی رغم تحریم‌ها کماکان به رشد خود ادامه می‌دهد.
کد خبر : ۱۵۳۶۲۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، براساس این گزارش، باوجود تحریم‌های غرب مربوط به اوکراین علیه مسکو، همکاری اقتصادی بین روسیه و امارات متحده عربی در حال افزایش است.

به نقل از بنیاد کارنگی، بنیاد صلح بین‌المللی، اخیراً جریان نفت و فلزات گرانبهای روسیه به امارات در حالی افزایش یافته که ریزتراشه‌ها و پهپاد‌های غیرنظامی در حال عرضه به مسکو هستند. در این گزارش همچنین به نقل از جارد کوهن از گلدمن ساکس آمده است که امارات از موقعیت خود به عنوان "دولت کلیدی ژئوپلیتیکی" سود می‌برد. علاوه بر افزایش صادرات، امارات متحده عربی نیز به عنوان پناهگاه مالی برای روس‌های ثروتمند محبوبیت پیدا کرده است.

 

این کشور حوزه خلیج فارس میزبان بیش از ۴۰۰۰ شرکت روسی است و در حال حاضر در حال مذاکره با مسکو بر سر توافق تجارت آزاد بین امارات و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رهبری روسیه است. بر اساس گزارش اخیر منتشر شده، امارات متحده عربی در سال جاری آماده جذب بیشترین سهم ثروت خصوصی است در حالی که سرمایه روسیه به دنبال مقصد جدیدی است. میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که امارات متحده عربی به دلیل رشد سریع تجارت و همکاری در ماه‌های اخیر در مسیر تبدیل شدن به یکی از ۲۰ شریک اقتصادی برتر روسیه است. این کشور حوزه خلیج فارس از زمانی که دولت‌های غربی بازار‌های خود را به عنوان بخشی از تحریم‌های خود علیه مسکو بستند، به مقصد کلیدی برای طلای روسیه تبدیل شده است.

 

امارات در مناقشه با اوکراین تا حد زیادی بی طرف بوده است؛ این کشور از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه خودداری، اما روابط نزدیک خود را با شرکای غربی که با آن‌ها پیوند‌های تاریخی نزدیکی دارد، حفظ کرده است. در همین حال، ایالات متحده و متحدانش ابوظبی را تحت فشار قرار داده اند تا تجارت با مسکو را محدود کند که مانعی برای برنامه‌های واشنگتن در راستای منزوی کردن روسیه تلقی می‌شود.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر