روسیه به بزرگترین اقتصاد اروپا تبدیل شد

روسیه به بزرگترین اقتصاد اروپا تبدیل شد
روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ با وجود تحریم‌ها، یکی از پنج اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین اروپا از نظر برابری در قدرت خرید (PPP) بوده است.
کد خبر : ۱۵۳۶۴۴

به گزارش ایبِنا و به نقل از راشاتودی، آخرین گزارش ورلد اکونومیکس نشان می‌دهد که روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ با وجود تحریم‌های غرب، یکی از پنج اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین در اروپا از نظر برابری در قدرت خرید (PPP) بوده است.

بر اساس برآورد‌های مبتنی بر داده‌های رسمی منتشر شده توسط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلی روسیه در پایان سال گذشته میلادی ۵.۵۱ تریلیون دلار بر حسب برابری در قدرت خرید بود.

این گزارش اشاره کرده است که رقم اعلام شده ۳۸ درصد بزرگتر از برآورد رسمی ۳.۹۹۳ تریلیون دلاری است.

 

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که اقتصاد روسیه از نظر برابری در قدرت خرید از آلمان جلوتر است چرا که تولید ناخالص داخلی آلمان ۵ تریلیون دلار اعلام شده است.

چین به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان (۳۱ تریلیون دلار) در صدر این فهرست قرار دارد و پس از آن ایالات متحده، هند و ژاپن قرار دارند. ۱۰ کشور برتر در این لیست شامل اندونزی، برزیل و ترکیه می‌شوند.

صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی هر دو اخیراً پیش‌بینی‌های خود را برای اقتصاد روسیه افزایش دادند و اعلام کردند که تولید ناخالص داخلی این کشور علی‌رغم تحریم‌ها با تجارت و تولید قوی و همچنین درآمد‌های بالاتر از حد انتظار در فروش انرژی به رشد خود ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش بانک جهانی، انتظار می‌رود رشد اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۴ مثبت شود، اما در حد ۱.۲ درصد باقی خواهد ماند.

دولت روسیه چشم انداز مثبتی را برای اقتصاد حفظ کرده است. میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۴، اقتصاد این کشور می‌تواند از نظر رشد از کشور‌های توسعه یافته پیشی بگیرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر