تمایل سوریه به استفاده از تخصص ایرانیان در حوزه گردشگری

تمایل سوریه به استفاده از تخصص ایرانیان در حوزه گردشگری
وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه گفت: استفاده از پول ملی به جای دلار در معاملات، حجم صادرات و واردات دو کشور را افزایش می‌دهد.
کد خبر : ۱۵۳۷۱۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، محمد سامر خلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه بر علاقه کشورش به استفاده از تخصص ایرانیان در حوزه گردشگری تاکید کرد.

اظهارات سامر الخلیل در جریان بازدید از مناطق تفریحی در تهران، پایتخت ایران و هیئت بلندپایه سوری که وی را همراهی می‌کردند، بیان شد.

هیئت سوری همچنین از مجموعه ورزشی «توچال» تهران نیز بازدید کرد که وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه این مجموعه را «شگفت انگیز» دانست.

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه بر افزایش روابط تجاری و مبادلات بین کشورش و ایران تاکید کرد و گفت: پرهیز از استفاده از دلار در روابط تجاری و استفاده از ارز‌های ملی در چارچوب همکاری‌های پولی و بانکی سوریه و ایران حجم صادرات و واردات بین دو کشور را افزایش خواهد داد.

الخلیل خاطرنشان کرد: روند توافقات بین سوریه و ایران در زمینه‌های مختلف در مسیر بسیار خوبی قرار دارد و هدف مهم این است که در همه امور مربوط به مسائل اقتصادی بین دو کشور به نتیجه برسد تا منافع دو کشور تامین شود. 

ایاد الخطیب وزیر ارتباطات و فناوری سوریه نیز به نوبه خود خواستار تشکیل کارگروه مشترک دو کشور با هدف افزایش همکاری‌های فناورانه در زمینه ارتباطات و همکاری‌های بانکی شد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر