بانک مرکزی انگلیس هشدار داد:

افزایش قیمت سرسام آور مواد غذایی در بریتانیا

افزایش قیمت سرسام آور مواد غذایی در بریتانیا
هزینه‌های سرسام آور اقلام اساسی منجر به کاهش استاندارد‌های زندگی در بریتانیا شده است.
کد خبر : ۱۵۳۷۶۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، هاو پیل، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس، هشدار داد تورم رو به رشدی که اقتصاد بریتانیا را فلج کرده، ممکن است کند شود، اما هزینه غذا گران تر از شرایط قبل از بحران باقی خواهد ماند.ارقام رسمی نشان دادند که تورم مواد غذایی در دهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید در ۱۲ ماه منتهی به ماه ژوئن بسیار بالا و معادل ۱۷.۳ درصد باقی مانده است.

 

وی گفت: متأسفانه به نظر می رسد که که ممکن است برای مدت کوتاهی، حتی در آینده، شاهد کاهش قیمت مواد غذایی نباشیم. به گفته اقتصاددان برجسته، این تأثیر بر قیمت مواد غذایی در بریتانیا "کمی طولانی تر از آنچه انتظار می رفت" بوده است. پیل به عدم اطمینان در مورد زنجیره تامین کالاهای اساسی مانند گندم و روغن آفتابگردان در نتیجه بحران اوکراین و تحریم های غرب علیه روسیه اشاره کرد که هزینه مواد خام و مواد غذایی اساسی را افزایش داده است.

 

وی استدلال کرد که شرکت‌های انگلیسی به قرارداد بستن با قیمت های بالا واکنش نشان داده‌اند و افزود که با پایان این قراردادها و تطابق شرکت‌های مواد غذایی در بریتانیا با پایان اختلال عرضه، افزایش قیمت‌ها شروع به کند شدن خواهد کرد. رشد قیمت مصرف کننده در بریتانیا باوجود تلاش های دولت برای مهار تورم پیوسته بالا باقی مانده است، در حالی که مقام ها و اتحادیه های کارگری سوپرمارکت ها را به تورم طمع و سودجویی از مصرف کنندگان متهم می کنند.

پیل قبلاً گفته بود که خانوارها و مشاغل انگلیسی باید بپذیرند که اکنون فقیرتر شده اند و باید از درخواست افزایش دستمزدها و افزایش قیمت ها دست بردارند. او توضیح داد: برخی از شرکت‌ها تصمیم گرفتند خرید کالاهای خود را در بازارهای بین‌المللی محدود کنند تا این بلاتکلیفی را کاهش دهند، اما به طور بالقوه در سطوح بسیار بالایی از قیمت‌ها قرارداد بسته‌اند و هنوز هم آن را از طریق سیستم منتقل می‌کنند.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر