مذاکرات روسیه و قطر برای معامله با ارز‌های ملی

مذاکرات روسیه و قطر برای معامله با ارز‌های ملی
سفیر روسیه در قطر گفت که مسکو به دوحه پیشنهاد داده تا در معاملات دوجانبه از ارز‌های ملی استفاده شود.
کد خبر : ۱۵۳۸۰۶

به گزارش ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری دوگادکین، سفیر روسیه در قطر گفت که مسکو به دوحه پیشنهاد داده تا در معاملات دو جانبه از ارز‌های ملی دو کشور استفاده شود.

وی گفت: همکاری ما در حوزه سرمایه‌گذاری در حال گسترش است و ما به شکل موفقی در حال توسعه شراکت خود با صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه هستیم. هم‌اکنون پروژه‌های مشترکی به ارزش ۱۶۰ میلیارد روبل معادل ۷.۲ میلیارد ریال قطر بین دو کشور در جریان است.

این مقام روس تأکید کرد که حجم مبادلات تجاری بین روسیه و قطر افزایش یافته و دو کشور به دنبال همکاری در حوزه سرمایه‌گذاری و لجستیک به خصوص در قالب کریدور حمل و نقل شمال به جنوب هستند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم پیشتر اعلام کرده است که حجم تجارت مسکو با کشور‌های حوزه خلیج فارس در حال افزایش است و پیشرفت‌هایی در برخی حوزه‌ها به ویژه ایجاد مکانیزم‌های پرداخت جایگزین برای کنار گذاشتن دلار در مبادلات تجاری انجام شده است.

به خاطر اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه، این کشور و شرکای تجاری‌اش به تلاش‌های خود برای کاهش وابستگی به نظام مالی غرب و جایگزین کردن دلار و یورو با ارز‌های ملی خود در مبادلات تجاری شدت بخشیده‌اند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: روسیه قطر
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر