21 مرداد 1402 - 13:01
گزارش درخواست و صدور مجوز‌ها از ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ تا ۱۴ مرداد امسال بررسی شد:

۹۵ درصد دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها متصل شدند

۹۵ درصد دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها متصل شدند
۴۹۶ هزار و ۳۵۹ درخواست مجوز از ۱۵ مرداد ماه سال گذشته تا ۱۴ مرداد ماه امسال در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت و به‌صورت برخط صادر شده است.
کد خبر : ۱۵۳۸۷۴

به گزارش ایبِنا، ۴۹۶ هزار و ۳۵۹ درخواست مجوز از ۱۵ مرداد ماه سال گذشته تا ۱۴ مرداد ماه امسال در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت و به‌صورت برخط، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شده است. تعداد کل درخواست‌ها در این مدت زمانی یک میلیون و ۹۵ هزار و ۷۶۹ درخواست بوده است که حاکی از صدور برخط بیش از ۴۵ درصد مجوز‌ها به صورت برخط است.

همچنین در دوره مورد بررسی ۴۳۵ هزار و ۵۱۹ درخواست مجوز توسط دستگاه‌ها رد شده و یا با انصراف مواجه شده است؛ ۱۵۶ هزار و ۶۶۶ مجوز نیز در دست بررسی است و ۱۱۱ هزار و ۹۸۴ مجوز در بررسی مواجه با تأخیر قرار دارد.

بیشترین درخواست صدور مجوز همچنان مربوط به وزارت تعاون (مشاغل خانگی) با ۲۹۵ هزار و ۷۰۷ مجوز و کمترین درخواست نیز در بین دستگاه‌هایی که به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شده‌اند، مربوط به شهرداری‌های کلانشهر‌ها با ۲۳ و صندوق نوآوری با ۲۶ درخواست صدور مجوز است.

همچنین یک سال مورد اشاره (۱۵ مرداد ۱۴۰۱ تا ۱۴ مرداد ۱۴۰۲)، شاخص پاسخگویی به موقع به درخواست‌ها ۸۹.۸ درصد بوده، تعداد کل عناوین مجوز‌ها برای ۳۴ دستگاه، سازمان و وزارتخانه ۴ هزار و ۴۹۶ عنوان بوده که وزارت صمت/اتاق اصناف با ۲ هزار و ۸۹۴ عنوان مجوز، بیشترین عنوان مجوز را در بین کل دستگاه‌ها دارد و وزارت تعاون با ۵۱۱ عنوان جایگاه دوم بیشتر عنوان مجوز را بین ۳۴ دستگاه به خود اختصاص داده است و کمترین عنوان مجوز با یک عنوان مربوط به جامعه مشاوران مالیاتی، اتاق بازرگانی ایران، سازمان نظام روانشناسی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و کارشناسان رسمی دادگستری است.

درصد اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوز‌ها ۹۵.۸ درصد است که ۸ دستگاه «صندوق نوآوری»، «سازمان انرژی اتمی»، «معاونت علمی ریاست جمهوری»، «وزارت راه»، «سازمان حفاظت محیط زیست»، «سازمان استاندارد»، «وزارت نیرو»، وزارت تعاون (مشاغل خانگی)، «سازمان صدا و سیما»، «وزارت نفت» و «وزارت ارتباطات»، «جامعه مشاوران مالیاتی»، «اتاق بازرگانی ایران»، «وزارت ارشاد»، «سازمان نظام پزشکی» و «جامعه حسابداران رسمی» به صورت ۱۰۰ درصد و کامل به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شده‌اند و درصد اتصال ۴ نهاد و دستگاه «سازمان نظام مهندسی ساختمان»، «کارشناسان رسمی دادگستری»، «سازمان نظام روانشناسی» و «سازمان برنامه و بودجه» جمعاً با ۹ عنوان مجوز به درگاه ملی مجوز‌های کشور صفر بوده است.

همچنین چهار دستگاه «صندوق نوآوری»، «سازمان انرژی اتمی»، «سازمان استاندارد» و «قوه قضائیه» هیچ تأخیری در بررسی درخواست‌های ارجاع شده نداشته‌اند و «سازمان حفاظت محیط زیست» و «وزارت نیرو» تنها یک مورد تأخیر در بررسی داشته‌اند.

درنهایت در رتبه‌بندی کل دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، از بین ۳۴ دستگاه، «صندوق نوآوری»، «سازمان انرژی اتمی»، «سازمان استاندارد» و «وزارت نیرو» با ۱۰۰ امتیاز (امتیاز کامل) رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌اند و ۴ دستگاه «سازمان نظام مهندسی ساختمان»، «کارشناسان رسمی دادگستری»، «سازمان نظام روانشناسی» و «سازمان برنامه و بودجه» بدون امتیاز در قعر جدول رتبه‌بندی قرار دارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر