21 مرداد 1402 - 15:53
مصباحی مقدم:

تبیین آثار اقدامات اقتصادی دولت امیدآفرین است/ شاخص‌های اقتصادی رو به بهبود است

تبیین آثار اقدامات اقتصادی دولت امیدآفرین است  شاخص‌های اقتصادی رو به بهبود است
آمار‌های ارائه شده از سوی مسئولان برای کارشناسان اقتصادی باورپذیر و تبیین آثار اقدامات اقتصادی دولت امیدآفرین است.
کد خبر : ۱۵۳۸۸۷

به گزارش ایبِنا، غلامرضا مصباحی مقدم، اقتصاددان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با شادا، درباره برگزاری نشست مشترک وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تبیین اقدامات اقتصادی دولت تاکید کرد: اینگونه نشست‌ها را مفید می‌دانم و معتقدم که دولت باید تعداد اینگونه نشست‌ها را افزایش دهد چرا که آنچه در شرایط فعلی ضرورت دارد تبیین فعالیت‌ها و خدماتی است که انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: توضیح آثار این خدمات و در جریان قرار دادن مردم از روند پیشرفت امور موجب می‌شود تا امید به آینده در مردم تقویت شود.

این استاد اقتصاد درباره تغییرات شاخص‌های اقتصادی طی دو سال دولت سیزدهم که از سوی مسئولان اقتصادی دولت تشریح شد نیز گفت: شاخص‌ها مسلما تغییرات مثبتی داشته است، اما تا وقتی که اقدامات دولت منتهی به تغییراتی در بازار قیمت ها، عینیت جامعه و سفره مردم نشود، ممکن است برای مردم باورپذیر نباشد، اما اقتصاددانان و کارشناسان اقتصادی که با آمار و ارقام کار می‌کنند قابل قبول است.

این اقتصاددان تصریح کرد: این تغییرات و بهبود آماری شاخص‌های اقتصادی برای عامه مردم زمانی قابل قبول خواهد بود که حس مثبتی نسبت به کاهش بیکاری، تورم، ثبات قیمت‌ها و امثال این‌ها داشته باشند.

وی در عین حال درباره دلیل این موضوع هم توضیح داد: نزدیک به ۵ سال است با نرخ تورم ۴۰ درصد مواجه هستیم و تداوم چند ساله تورمی تا این حد شدید، ذهنیتی را پدید می‌آورد که این اقدامات و تغییرات برای مردم ملموس و باور پذیر نباشد.

مصباحی مقدم اضافه کرد: گاهی نرخ رشد تورم مقطعی و کوتاه مدت به این حد می‌شود و به زودی باز می‌گردد و چندان در ذهن مردم ماندگار نیست، اما وقتی چند سال با این روال مواجه باشند باور پذیری اصلاحات و اثرپذیری اقدامات برای مردم دشوار می‌شود.

این اقتصاددان تاکید کرد: روند فعالیت‌های دولت، تلاش و کوشش دولت در عرصه اقتصاد و برنامه‌ها را روند رو به بهبودی می‌دانم.

این استاد دانشگاه در عین حال پیشنهاد کرد که مسئولان اقتصادی دولت هدف گذاری خود را برای رسیدن به وضعیت مطلوب بیان کنند و سرعت حرکت خود را در بهبود روند متناسب با اهداف تعیین شده، افزایش دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر