25 مرداد 1402 - 09:37
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

آزادسازی ارزهای مسدود شده ایران چه تاثیری بر اقتصاد و معیشت مردم دارد؟

آزادسازی ارزهای مسدود شده ایران چه تاثیری بر اقتصاد و معیشت مردم دارد؟
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: خبر آزادسازی منابع ارزی مسدود شده کشور منجر به افزایش امیدواری میان فعالان اقتصادی می‌شود.
کد خبر : ۱۵۳۹۱۱

مجید رضا حریری؛ رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین درگفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره اهمیت آزاد سازی منابع ارزی کشور از کره جنوبی و تاثیری که بر تامین نیاز‌های اساسی و اولویت‌های اصلی کشور می‌گذارد؛ اظهار کرد: با توجه به میزان مجموع تجارت خارجی کشور در سال، قطع به یقین تزریق رقم ۶میلیارد دلاری به اقتصاد ایران به این معناست که نزدیک به ۱۲ درصد اضافه درآمد برای تامین کالای اساسی به منابع ارزی امسال کشور اضافه شده است که بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

 

وی در این باره خاطر نشان کرد: تزریق ۶ میلیارد دلار ارز به اقتصاد کشور برای واردات کالا‌های اساسی و دارو‌ها و لوازم پزشکی مورد نیاز کشور اثر بسیار خوبی بر وضعیت تامین کالایی کشور می‌گذارد؛ چرا که این رقم متفاوت از رقمی است که برای این منظور در سال جاری برای تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور تخصیص داده شده است.

 

حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین و فعال اقتصادی یادآور شد: در کنار تزریق ارز‌های مسدود شده به اقتصاد ایران، اگر بانک مرکزی مجموعه سیاست‌های ارزی خود را که مبتنی بر دراختیار گرفتن تمام ارز‌های حاصل از صادرات محصولات نفتی و غیر نفتی است را به گونه‌ای تنظیم کند که ارز‌ها با سرعت بیشتری به چرخه اقتصاد بازگردد؛ قطعا با افزایش مدیریت بانک مرکزی بر منابع ارزی شاهد روند‌های بسیار خوب و متفاوت از گذشته در تامین ارز مورد نیاز کشور خواهیم بود.

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین تاکید کرد: خبر آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران در کشورهای دیگر، منجر به افزایش امیدواری میان فعالان اقتصادی کشور می‌شود؛ چرا که هرچه قدر بانک مرکزی ارز بیشتری برای تخصیص به واردات داشته باشد به مثابه این است که در حوزه تولید، تامین مواد اولیه مورد نیاز تسهیل می‌شود.

 

وی در پایان با اشاره به تاثیر آزادسازی منابع بلوکه شده ایران بر معیشت مردم، تاکید کرد: این موضوع به تامین نهاده‌های وارداتی مربوط به حوزه تولید هم کمک قابل توجهی می‌کند، به‌نحوی که عرضه بیشتر کالا منجر به ایجاد توازن در بازار و اقتصاد و همچنین افزایش رشد تولید می‌شود.

نویسنده: میلاد شکری
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر