22 مرداد 1402 - 16:16
عضو هیئت مدیره سازمان بورس؛

انتشار ۵۲ اطلاعیه توسط هر ناشر در سال گذشته

انتشار ۵۲ اطلاعیه توسط هر ناشر در سال گذشته
رویکرد جدید انتخاب ناشران؛ تمرکز بر اصول اداره شرکت و میزان پاسخگویی به نیاز‌های ذی‌نفعان دارد.
کد خبر : ۱۵۳۹۲۹

به گزارش خبرنگار ایبِنا، رضا عیوضلو؛ عضو هیئت مدیره سازمان بورس در برنامه تجلیل از ناشران، گفت: این رویداد در گذشته انجام می‌شد، حالا با یک وقفه چند ساله از سال ۱۴۰۰ به طور مجدد آغاز شد.

تجلیل از ناشران برتر سابق بر این براساس پیش‌بینی هر سهم و قابلیت اتکا به این اطلاعات صورت می‌گرفت، بعد از آنکه اصلاحات در دستورالعمل صورت گرفت این اطلاعات به تحلیل‌گران بازار، نهاد‌های مالی و مشاورین عرضه سپرده شد.

رویکرد جدید تمرکز بر اصول اداره شرکت و میزان پاسخگویی به نیاز‌های ذی‌نفعان بازمی‌گردد و بررسی اینکه ناشران چه اندازه می‌توانند به نیاز ذینفعان پاسخ دهند.

سه محور ارزیابی در انتخاب ناشران برتر وجود دارد، نخست  شفافیت اطلاعاتی است، دستورالعملی که  اطلاعات ناشران و زمان بندی که اطلاعات باید اعلام شود را افشا می‌کند در سال گذشته حدود ۴۲ هزار اطلاعیه توسط ۸۲۸ ناشر  منتشر شد یعنی به طور متوسط هر ناشر  ۵۲ اطلاعیه توسط هر ناشر منتشر کردند که این نشان از بار اطلاعاتی بر دوش ناشران است.

همچنین میزان تطابق ناشران با این معیار‌ها جز شاخصه اول به حساب می‌آید،   محور دوم  حاکمیت شرکتی و میزان تطابق ناشران با حاکمیت شرکتی سنجیده می‌شود محور سوم بحث نقش آفرینی ناشران در بازار است که در آن  مسائلی اعم از رشد، تامین مالی و اینکه چه قدر ناشر توانسته با حضور در بازار منابع مالی جذب کند.

در رویکرد جدید میزان  پاسخگویی به نیاز ذینفعان و اصول و نحوه اداره شرکت‌ها است. این دستورالعمل پارسال توسط هیئت مدیره سازمان بورس به تصویب رسید که مبنای آن رسیدن به رشد پایدار به همراه سرمایه گذاری پایدار است.

 

تمام سعی‌ما بر این است که تصمیمات مجلس همگام با بازار سرمایه باشد

 

محسن علیزاده؛ عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، گفت: شاید همه نمایندگان مجلس به مسائل مربوط به بازار سرمایه آگاه نباشند، اما ما تمام سعی‌مان را می‌کنیم که تصمیمات مجلس همگام با بازار سرمایه باشد.

برخی تصمیمات از جانب دولت صورت گرفت که موجب خروج سرمایه از بازار شد. به طور مثال بحث نرخ خوراک، که مجلس پیگیر این امر است.

سازمان بورس پیشنهاداتی در خصوص برنامه هفتم توسعه ارائه کرده است، امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده توسط مجلس و سایر نهاد‌ها شاهد بازار پایدار، همراه با سوددهی معقول باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر