طلا به پایین‌ترین قیمت در ۵ هفته گذشته رسید

طلا به پایین‌ترین قیمت در ۵ هفته گذشته رسید
قیمت طلا با تقویت ارزش دلار و سود اوراق قرضه در آستانه جلسه فدرال رزرو آمریکا، به پایین‌ترین سطح خود در ۵ هفته گذشته رسید.
کد خبر : ۱۵۳۹۴۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، طلای اسپات تا ساعت ۷:۲۴ صبح به وقت تهران با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۹۱۲.۱۳ دلار در هر اونس و پایین‌ترین سطح خود از ۷ جولای رسید.

 

بهای  معاملات آتی طلای آمریکا نیز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۹۴۴.۱۰ دلار رسید. سود اوراق قرضه ایالات متحده افزایش یافت و ارزش دلار را به بالاترین میزان خود از ۷ جولای رساند، درست پس از آن که داده‌های روز جمعه نشان داد قیمت‌های تولیدکننده اندکی بیشتر از حد انتظار در ماه جولای افزایش یافته و این در حالی است که هزینه خدمات با سریع‌ترین سرعت نزدیک به یک سال اخیر افزایش داشت.

 

نرخ بهره بالاتر وسود اوراق خزانه‌داری بیشتر، هزینه نگهداری طلای بدون بهره بر حسب دلار را افزایش می‌دهد. داده‌های چین در مورد خرده فروشی و تولید صنعتی روز سه شنبه منتشر می‌شود. بازار‌ها هم در انتظار ارقام خرده فروشی ایالات متحده در روز سه شنبه و به دنبال آن  نتیجه جلسه ماه جولای  فدرال رزرو در روز چهارشنبه هستند.

 

اس پی دی آر، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن به پایین‌ترین سطح از اواخر ژانویه ۲۰۲۰ کاهش یافته است. در میان سایر فلزات گرانبها، نقره اسپات با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۲.۵۹ دلار در هر اونس رسید که با آخرین بار در ۶  جولای مطابقت داشت. پلاتین با ۰.۸ درصد کاهش به ۹۰۵.۰۴ دلار رسید، در حالی که پالادیوم در ۱۲۹۲.۹۷ دلار ثابت بود.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر