استفاده از ارز‌های ملی اولویت بانک بریکس

استفاده از ارز‌های ملی اولویت بانک بریکس
تحریم‌ها علیه روسیه به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه بریکس، استفاده از ارز‌های ملی در معاملات بین‌المللی را ضروری کرده است.
کد خبر : ۱۵۳۹۶۴

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، انوک گودونگوانا، وزیر دارایی آفریقای جنوبی گفت: بانک توسعه گروه بریکس که توسط کشور‌های عضو این گروه ایجاد شده باید روند تامین مالی و پرداخت وام به ارز‌های ملی را افزایش دهد و دلیل آن هم تحریم‌های غرب علیه روسیه به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه بریکس است.

تا چند روز دیگر سران کشور‌های عضو گروه بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برای برگزاری پانزدهمین نشست این گروه بین‌المللی دور هم جمع خواهند شد.

گودونگوانا تأکید کرد: افزایش استفاده از ارز‌های مجازی در میان کشور‌های عضو بانک توسعه بریکس در نشست پیش رو در دستور کار قرار می‌گیرد و یکی از اهداف آن هم در کنار فاصله گرفتن از دلار کاهش تبعات نوسانات ارزی برای کشورهاست.

این وزیر آفریقای جنوبی گفت: اکثر کشور‌هایی که عضو بانک توسعه بریکس هستند، این بانک را تشویق کرده‌اند که به ارز‌های ملی وام بپردازد، اما این بانک به آن اندازه که کشور‌ها انتظار دارند، به این سمت نرفته است. این سمت و سوی راهبردی است که ما می‌خواهیم بانک توسعه بریکس را به طرف آن سوق دهیم.

بانک گروه بریکس که دفتر مرکزی آن در شانگ‌های چین واقع است، در سال ۲۰۱۴ و توسط کشور‌های گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی با هدف تامین مالی پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای تشکیل شد.

این بانک در سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را رسما آغاز کرد و طی سال‌های بعد کشور‌هایی نظیر بنگلادش، امارات، مصر و اروگوئه نیز به آن پیوستند. اخیرا عربستان سعودی هم مذاکراتی را برای عضویت در این بانک در دستورکار قرار داده است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر