بریکس سنگ بنای جهانی آزاد و چندقطبی

بریکس سنگ بنای جهانی آزاد و چندقطبی
رئیس اطلاعات خارجی روسیه گروه بریکس را سنگ بنای جهانی آزاد وچندقطبی توصیف کردکه کشور‌های از جمله ایران در حال پیوستن به آن هستند.
کد خبر : ۱۵۴۰۱۳

به گزارش ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ناریشکین، رئیس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه طی سخنانی گروه بریکس را یک سنگ پایه برای ساخت جهانی چندقطبی و آزاد خطاب کرد.

ناریشکین در کنفرانس بین المللی امنیت مسکو گفت: پتانسیل بزرگ برای ایجاد یک معماری منصفانه و دموکراتیک روابط بین الملل در ساختار‌هایی مانند بریکس نهفته است. وی به معنای کلمه «بریکس» در زبان انگلیس به معنای «آجر» اشاره کرد و اظهار داشت: این مساله نمی‌تواند تصادفی باشد.

وی افزود: در آینده آجر‌های جدیدی به این گروه اضافه خواهند شد که آن‌ها ساخت جهانی آزاد و برابر را رقم خواهند زد و ساختار چندقطبی در جهان تضمین خواهد شد.

اجلاس کشور‌های گروه بریکس متشکل از کشور‌های برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی قرار است طی تاریخ‌های ۲۲ تا ۲۴ آگوست در مرکز همایش بین المللی سندتون در ژوهانسبورگ برگزار شود.

الجزایر، آرژانتین، مصر، ایران، اندونزی، عربستان سعودی، ترکیه، امارات متحده عربی و بسیاری از کشور‌های دیگر در آستانه پیوستن به این گروه اقتصادی تاثیرگذار در این روز‌های اقتصاد جهانی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: بریکس روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر