25 مرداد 1402 - 17:44
عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد؛

دسترسی بانک مرکزی به منابع ارزی مدیریت بازار ارز را تسهیل می‌کند

دسترسی بانک مرکزی به منابع ارزی مدیریت بازار ارز را تسهیل می‌کند
بانک مرکزی توانسته به منابعی دسترسی پیدا کند که قبلاً به دولت ریال آن را پرداخت کرده بنابراین آزادسازی منابع، مثبت ارزیابی می‌شود.
کد خبر : ۱۵۴۰۴۳

به گزارش ایبِنا، عباس آرگون عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران درباره آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی و آثار مثبت آن بر اقتصاد ایران گفت: برداشت بنده این است که این پول‌ها قبلاً خرج شده و از این منابع نمی‌توان استفاده مجدد کرد و درآمد جدیدی برای دولت نیست. اما بانک مرکزی توانسته به منابعی دسترسی پیدا کند که قبلاً به دولت ریال آن را پرداخت کرده است و از این منظر آزادسازی ۶ میلیارد دلار پول بلوکه شده مثبت ارزیابی می‌شود.

 

آرگون اضافه کرد: این منابع می‌تواند تسهیل کننده و تقویت کننده بانک مرکزی در کنترل بازار ارز بوده و نیاز‌های بازار ارز را تأمین کند. متأسفانه در بازه زمانی این پول با توجه به افت پول کره جنوبی یک میلیارد دلار متضرر شده است. البته شاید بانک مرکزی مبلغ ما به ازای ریالی کمتری به دولت پرداخت کرده باشد و از این موضوع اطلاع کافی نداریم. هر چقدر کشور بتواند دسترسی به منابع ارزی پیدا کند و تحریم‌ها کاهش پیدا کند مدیریت بازار ارز راحتتر خواهد بود.

 

منبع: مهر 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر