کاهش صادرات نفت عربستان به کمترین میزان ۲۱ ماه گذشته

کاهش صادرات نفت عربستان به کمترین میزان ۲۱ ماه گذشته
آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که صادرات نفت عربستان در ماه ژوئن برای نخستین بار در ۲۰۲۳ به کمتراز ۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.
کد خبر : ۱۵۴۱۳۱

به گزارش ایبِنا، به نقل از راشاتودی، آمار‌های رسمی حاکی است که صادرات نفت عربستان در ماه ژوئن به کمتر از ۷ میلیون بشکه رسیده که کمترین میزان در ۲۱ ماه گذشته به‌شمار می‌رود.

 

به‌طور کلی عربستان در ماه ژوئن روزانه ۶.۸ میلیون بشکه نفت صادر کرده که نسبت به ماه می ۱۲۴ هزار بشکه در روز کمتر بوده است.

 

این نخستین بار است که در سال ۲۰۲۳ شاهد کمتر شدن صادرات نفت عربستان از رقم ۷ میلیون بشکه‌ای روزانه هستیم. ذخایر نفت انبارشده عربستان هم در ماه ژوئن ۱.۶۴ میلیون بشکه کمتر شده است. با توجه به اقدام داوطلبانه سعودی‌ها برای کاهش یک میلیون بشکه‌ای روزانه نفت خود، رقم تولید نفت این کشور، در ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر به‌طور متوسط حدود ۹ میلیون بشکه در روز برآورد می‌شود.

 

البته قرار بود عربستان فقط در ماه جولای صادرات نفت خود را به طور داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه کاهش دهد، اما اخیرا اعلام کرده که این روند را تا ماه سپتامبر ادامه خواهد داد.

 

آژانس بین‌الملل انرژی هفته گذشته گزارش داد که عرضه نفت از سوی کشور‌های اوپک پلاس ۱.۲ میلیون بشکه در روز کمتر شده و به ۵۰.۷ میلیون بشکه روزانه رسیده که کمترین میزان در حدود دو سال گذشته به‌شمار می‌رود.

 

منبع: فارس

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر