اجاره بها در انگلیس سر به فلک کشید

اجاره بها در انگلیس سر به فلک کشید
داده‌های رسمی نشان داد که قیمت‌ها در ماه جولای شدیدترین افزایش خود را از سال ۲۰۱۶ تجربه کرده‌اند.
کد خبر : ۱۵۴۱۸۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، داده‌های دفتر آمار ملی انگستان (ONS) نشان داد که قیمت اجاره خصوصی پرداخت شده توسط مستاجران در بریتانیا در ۱۲ ماه منتهی به ماه جولای ۵.۳ درصد افزایش یافته که نشان دهنده بزرگ‌ترین تغییر درصد سالانه از زمان شروع ثبت این آماردر سال ۲۰۱۶ است. این رقم از ۵.۲ درصد در ماه قبل افزایش یافته و هزینه‌ها در دو سال گذشته به طور مداوم افزایش یافته است. طبق گزارش ONS، قیمت اجاره خصوصی سالانه ۵.۲ درصد در انگلستان، ۶.۵ درصد در ولز و ۵.۷ درصد در اسکاتلند افزایش یافته است. در انگلستان، بالاترین درصد تغییر سالانه در قیمت اجاره خصوصی در غرب میدلندز، یورکشایر و هامبر، و لندن با ۵.۵ درصد بوده است، در حالی که شمال شرق با ۴.۶ درصد افزایش، کمترین افزایش را داشته است.

ارقام ONS همچنین نشان می‌دهد که رشد قیمت مسکن کند شده و در ۱۲ ماهه منتهی به ژوئن ۱.۷ درصد افزایش یافته است که از ۱.۸ درصد افزایش در ماه می‌کمتر و از اوج ۱۴ درصد در جولای سال گذشته بسیار کمتر است. بر اساس این گزارش، متوسط قیمت خانه در بریتانیا در ماه ژوئن ۲۸۸ هزار پوند (۳۶۸ هزار دلار) بوده است. میانگین قیمت خانه در طول سال با ۱.۹ درصد افزایش به ۳۹۱ هزار دلار در انگلستان، ۰.۶ درصد افزایش به ۲۷۲ هزار دلار در ولز و با ۲.۷ درصد به ۲۲۲ هزار دلار در ایرلند شمالی افزایش یافت. قیمت خانه در اسکاتلند تقریباً بدون تغییر باقی ماند و به طور متوسط ​​۲۴۱ هزار دلار بود.

رئیس شاخص‌های بازار مسکن در ONS Aimee North گفت: تورم سالانه قیمت مسکن که با استفاده از قیمت‌های معاملات نهایی اندازه‌گیری می‌شود، دوباره در ماه ژوئن کاهش یافت، اما این کاهش ملایم‌تر از ماه‌های گذشته بود. بازار مسکن بریتانیا در ماه گذشته شاهد افزایش نرخ‌های وام مسکن به بالاترین حد در ۱۵ سال اخیر بود که دلیل آن افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس برای مهار تورم بود که باعث کاهش شدید تقاضا شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر