03 شهريور 1402 - 14:40

مصر امیدوار است که بریکس صدایی قوی برای اقتصاد‌های نوظهور جهان باشد

مصر امیدوار است که بریکس صدایی قوی برای اقتصاد‌های نوظهور جهان باشد
وزیر دارایی مصر معتقد است که پیوستن کشورش به گروه "بریکس" به افزایش فرصت‌های سرمایه گذاری کمک می‌کند.
کد خبر : ۱۵۴۳۵۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، محمد معیط، وزیر دارایی مصر، ضمن ابراز امیدواری از این که "بریکس" صدای قوی برای اقتصاد‌های نوظهور در جهان باشد، تأیید کرد که پیوستن مصر به گروه «بریکس» به «افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و صادرات و جریان‌های خارجی» کمک می‌کند.

وزیر دارایی امروز جمعه در بیانیه‌های مطبوعاتی ابراز امیدواری کرد که این گام مثبت اضافی که نشان دهنده وزن سیاسی و اقتصادی مصر است، به "حمایت از ابزار‌های همکاری اقتصادی و تعمیق مبادلات تجاری بین مصر و کشور عضو. کشور‌های این گروه که یکی از مهم‌ترین بلوک‌های اقتصادی جهان است، کمک کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: «تنوع ساختار تولیدی و کالایی صادرات باعث ادغام زنجیره تأمین در بین کشور‌های بریکس می‌شود».

او معتقد بود که معامله با ارز‌های ملی بین کشور‌های عضو بریکس به مصر کمک می‌کند تا "سبد ارز‌های قبض واردات را منطقی کند؛ و سپس فشار بر بودجه عمومی دولت مصر را کاهش دهید، که بار‌های زیادی را برای تامین نیاز‌های اولیه گندم و سوخت به دوش می‌کشد.

وی همچنین تأکید کرد که «الحاق مصر چشم‌انداز‌های امیدوارکننده‌ای را برای استقرار فناوری‌های پیشرفته در بخش‌های مختلف اقتصادی و افزایش نرخ تولید داخلی از طریق گسترش دامنه همکاری با کشور‌های عضو باز می‌کند».

گفتنی است که دیروز پنجشنبه، رهبران بریکس در بیانیه پایانی خود نسبت به استفاده از اقدامات یکجانبه که تأثیر منفی بر کشور‌های در حال توسعه دارد ابراز نگرانی کردند. این رهبران همچنین از اصلاحات در سازمان ملل متحد، از جمله شورای امنیت، به منظور دموکراتیک و کارآمدتر کردن سازمان حمایت کردند.

۶ کشور به عنوان اعضای کامل گروه «بریکس» به نام‌های آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات پیوستند.

فعالیت‌های پانزدهمین نشست بین المللی اجلاس بریکس ۲۰۲۳ از سه شنبه گذشته در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی آغاز شد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: بریکس مصر ایران
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر