06 شهريور 1402 - 09:04

فراهم شدن امکان معاملات غیردلاری از مزایای بریکس است

فراهم شدن امکان معاملات غیردلاری از مزایای بریکس است
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: از مهمترین مزایای بریکس، علاقه‌مندی کشور‌های عضو برای مبادلات به صورت غیردلاری بین یکدیگر است.
کد خبر : ۱۵۴۴۶۴

به گزارش ایبِنا، محمدرضا نجفی‌منش درباره فرصت‌های پیوستن ایران به پیمان بریکس، افزود: با پیوستن ایران به بریکس، انجام خرید و فروش‌ها با دیگر کشور‌های عضو با ارز رایج کشور‌ها امکان‌پذیر شده و اعضای این پیمان نیز به این موضوع علاقه نشان می‌دهند.

وی تاکید کرد: در این راستا زیرساخت‌های پولی و مالی لازم بین بانک مرکزی کشورمان با بانک‌مرکزی کشور‌های عضو باید ایجاد شود تا شاهد دلارزدایی تدریجی از معاملات هم باشیم.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران بیان‌داشت: امروز اکثر کشور‌های جهان در پیمان‌های مختلف منطقه‌ای عضو بوده و با فعالیت در آن‌ها حُسن استفاده را انجام می‌دهند که از جمله مهمترین آن‌ها پیمان شانگهای، یورو در اتحادیه اروپا، و آسه آن در آسیای جنوب شرق قابل اشاره است.

وی یادآور شد: در گذشته و پیش از پیوستن ایران به پیمان شانگهای، در سازمان همکاری اقتصادی اکو عضو بوده و هست که امیدواریم کارآمدی بیشتری داشته باشد.

بر اساس این گزارش، پذیرش عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان منطقه‌ای مهم شانگهای و حالا گروه بریکس، در کنار تعمیق روابط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، فعال‌تر کردن همکاری‌ها با سازمان اکو و گسترش و تقویت روابط و همکاری‌ها با کشور‌های همسایه، همسو و دوست که افزایش قابل توجه مبادلات تجاری کشورمان را به دنبال داشته، در سایه سیاست خارجی جامع، متوازن و مبتنی بر همگرایی دولت سیزدهم حاصل شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر