06 شهريور 1402 - 19:07
وزیر صمت:

خودروسازان ۵٠ درصد سهمیه تولید را به خودروهای برقی اختصاص دهند

خودروسازان ۵٠ درصد سهمیه تولید را به خودروهای برقی اختصاص دهند
وزیر صمت: همه خودروسازان باید نیمی از ظرفیت تولیدشان را به خودروهای برقی اختصاص دهند.
کد خبر : ۱۵۴۵۱۴

به گزارش ایبِنا، «عباس علی آبادی» امروز (دوشنبه) در حاشیه آیین بهره برداری از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز سنگ بنای نخست گذاشته شد و باید زیرساخت‌ها برای تردد خودرو‌های برقی تامین شود.

وی بیان‌داشت: اکنون تولید خودرو‌های برقی شروع شده است، اما صبر نمی‌کنیم بلکه با خودرو‌های وارداتی برقی زمینه را فراهم می‌کنیم.

علی‌آبادی خاطرنشان‌کرد: زیرساخت‌ها به سمتی حرکت می‌کند که اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها برقی شود، خودرو‌های برقی آماده تحویل هستند و در ٢ تا سه ماه آینده شاهد حضور این خودرو‌ها در کشور خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد: با توجه به مصرف روزانه متوسط ۳۰ لیتری بنزین توسط تاکسی‌ها که موضوع مهمی از نظر اقتصادی است، اولویت به برقی کردن تاکسی‌ها در تهران داده شد.

وی با بیان اینکه توسعه خودرو‌های برقی به دلیل آلودگی هوا در تهران ضرورت دارد، گفت: امروز روز مبارکی است و می‌توان گفت تهران برقی شد، برای کسانی که نگران محیط زیست و اقتصاد هستند مایه خوشبختی است. ما همگام با شهر‌های بزرگ جهان و کشور‌های پیشرفته در مسیر توسعه حرکت می‌کنیم.

علی آبادی با اشاره به اینکه این خودرو‌ها می‌توانند با هر بار شارژ تا ۴٠٠ کیلومتر پیمایش مسیر انجام دهند، افزود: هر ایستگاه شارژ سریع ۵٠ کیلوواتی است و بر این اساس، در کمتر از یک ساعت یک خودرو شارژ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از ظرفیت شارژر‌های کند نیز برای شارژ خودرو‌ها (از شب تا صبح) در منازل استفاده کنند.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر