07 شهريور 1402 - 09:14

قیمت جهانی طلا؛ امروز ۱۴۰۲/۰۶/۰۷

قیمت جهانی طلا؛ امروز ۱۴۰۲ ۰۶ ۰۷
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ افزایش به ۱۹۲۴ دلار و ۹۸ سنت رسید.
کد خبر : ۱۵۴۵۲۳

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، پایین آمدن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قیمت طلا را بالا برده است. این در حالیست که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز‌های آینده هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد دورنمای سیاست نرخ بهره به دست آورند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ افزایش به ۱۹۲۴ دلار و ۹۸ سنت رسید.

ارزش دلار نسبت به رقبای خود پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر کرده است. شاخص سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا هم نسبت به رکورد‌های اخیر کاهش یافته است.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر گزارش شاخص قیمت هزینه‌های شخصی در آمریکاست که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و همچنین اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی در ماه اوت که در روز جمعه منتشر خواهد شد.

نرخ بالای اشتغال همچنان دستمزد‌ها را تحت تاثیر قرار داده و تورم را بالاتر خواهد برد. این بدان معناست که فدرال رزرو احتمالاً نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری در سطح بالا نگه می‌دارد.

تحلیلگران عقیده دارند ادامه سیاست افزایش نرخ بهره قیمت طلا را تا ۱۹۰۰ دلار پایین می‌آورد و احتمال رسیدن آن به ۱۸۴۰ دلار هم وجود دارد.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه در اجلاس جکسون هال گفت بانک مرکزی احتمالاً مجبور است نرخ بهره را باز هم افزایش دهد تا تورم مهار شود.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

سرمایه‌گذاران ۵۶ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره یک بار دیگر در سال جاری میلادی افزایش یابد و ۴۰ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را تا پایان سال بدون تغییر نگه دارد.

قیمت نقره امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۷۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۹ کاهش، ۹۶۸ دلار و ۷۲ سنت معامله می‌شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر