07 شهريور 1402 - 22:57
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران:

روابط اقتصادی ایران با عضویت در بریکس گسترش می‌یابد

روابط اقتصادی ایران با عضویت در بریکس گسترش می‌یابد
عضویت ایران در بریکس پس از ورود به پیمان همکاری‌های شانگ‌های و توافق با اتحادیه اقتصادی اوراسیا اقدام مهمی برای کشور است.
کد خبر : ۱۵۴۵۷۵

به گزارش ایبِنا، «سید حمید حسینی» با بیان اینکه روابط خارجی از دغدغه‌های اصلی مردم است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس هر اقدامی در این عرصه بازتاب وسیعی در کشور و میان مردم دارد که نباید با گمانه‌زنی‌های نادرست به اختلافات در این زمینه دامن زد.

وی با اشاره به پذیرفته شدن عضویت ایران در گروه بریکس، خاطرنشان کرد: حضور در این سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به عنوان عضو رسمی برای ایران ضروری است؛ زیرا تاکنون در این بخش اقدامات کمی انجام شده و کشور حضور بسیار کم‌رنگ در این نوع پیمان‌ها داشته است.

حسینی تاکید کرد: عضویت در بریکس پس از ورود به پیمان همکاری‌های شانگ‌های و توافق برای تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا اقدام مهمی برای کشور محسوب می‌شود که به گسترش روابط اقتصادی، تامین امنیت و چند جانبه گرایی کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: بریکس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا ۴۲ درصد جمعیت جهان، حدود ۳۰ درصد تولید ناخالص ملی دنیا و ۲۰ درصد تجارت جهانی را به خود اختصاص داده است.

حسینی تاکید کرد: برای عضویت ایران در بریکس از سال ۹۴ اقدام شده بود؛ اما تحولات کنونی در عرصه بین‌الملل باعث شد که امکان عضویت ایران، امارات، عربستان و چند کشور دیگر فراهم شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر