09 شهريور 1402 - 11:03

رشد ۴۲ برابری تحویل کالا‌های اموال تملیکی در دولت سیزدهم

رشد ۴۲ برابری تحویل کالا‌های اموال تملیکی در دولت سیزدهم
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: تحویل کالا‌ها به مالکان اصلی، یکی از مهمترین رویکرد‌های این سازمان در دولت سیزدهم است.
کد خبر : ۱۵۴۶۳۴

به گزارش ایبِنا، سید عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: تحویل کالا‌ها به مالکان اصلی، یکی از مهمترین رویکرد‌های این سازمان در دولت سیزدهم است که در سال گذشته نسبت به ۲۹ سال قبل از آن (از زمان تاسیس این سازمان تا سال ۱۴۰۰)، رشد ۴۲ برابری داشته است.

وی اظهار داشت: در ۲۹ سال گذشته، ۱۰۳ هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال ارزش کالا‌های اموال تملیکی بود که تحویل صاحبان شد، این در حالی است که در دولت سیزدهم ارزش پرونده‌های متشکله ۱۵۰ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال بود.

وی افزود: یکی دیگر از روش‌های تعیین تکلیف کالا‌های اموال تملیکی، فروش است که در دولت سیزدهم ۴۷ برابر عمر این سازمان رشد داشت.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: در مدت یاد شده انهدام و استرداد کالا‌ها نیز در این دولت به ترتیب ۲۱ و ۱۲ برابر نسبت به طول عمر این سازمان رشد را نشان می‌دهد و در مجموع شاهد تعیین‌تکلیف ۳۱ برابری کالا‌ها در این دولت نسبت به قبل هستیم.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف کالا‌ها در سال گذشته با رشد ۳۰۶ درصدی همراه بوده است، گفت: پارسال ۳۱۵ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال ارزش کل کالا‌های تعیین‌تکلیف شده بود که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ که ۱۵۰ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال بود، سرعت در تعیین تکلیف کالا‌ها را نشان می‌دهد.

اجتهادی بیان‌داشت: بیشترین تعیین تکلیف کالا‌ها در بخش تحویل به صاحبان اصلی (اعاده کالا) و کمترین تعیین تکلیف در بخش انهدام بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان سهم روش‌های فروش سازمان در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ مربوط به مزایده الکترونیکی سراسری در بستر سامانه تدارکات دولت با ۹۴درصد رشد است گفت: امسال نیز با راه اندازی سامانه حراج خرده فروشی برخط بیشترین میزان سهم روش‌های فروش سازمان از طریق مزایده الکترونیکی و حراج خرده فروشی برخط است که ۹۷ درصد را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بیان داشت: سامانه خرده فروشی برخط از خردادماه تاکنون راه اندازی شد که در همین راستا ٢١ حراج برخط توسط ۶ استان برگزار شده است و به زودی این حراج در همه استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: این سامانه با شفافیت و عدالت محورانه امکان خرید را برای همه متقاضیان از طریق سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و ستاد الکترونیک دولت فراهم کرده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر