10 شهريور 1402 - 13:11

تداوم ثبات قیمت‌ها در بازار طلا برای سومین ماه متوالی

تداوم ثبات قیمت‌ها در بازار طلا برای سومین ماه متوالی
سیاست‌های بانک مرکزی در تثبیت نرخ ارز و شرایط اقتصادی برای سومین ماه متوالی ثبات قیمت را در بازار طلا به همراه داشته است.
کد خبر : ۱۵۴۶۵۲

به گزارش ایبِنا، محمد کشتی آرای درباره تحولات بازار طلا اظهار داشت: بهای انس جهانی برخلاف هفته‌های قبل سیر صعودی داشت و روزانه چند دلار افزایش قیمت را شاهد بودیم.

وی افزود: انس جهانی طلا در طول هفته با ۲۹ دلار افزایش به ۱۹۴۴ دلار رسید و قیمت انواع فلزات دیگر همچون نقره، پلاتین و پالادیوم هم رشد یافت؛ اما نرخ ارز در داخل کشور ثابت بود.

این فعال بازار طلا گفت: در بازار داخل قیمت انواع سکه و طلا تحت‌تأثیر بهای انس جهانی با کمی افزایش همراه بود البته همچنان ثبات قیمت در بازار وجود داشت و عرضه و تقاضا تعادل داشت و می‌توان گفت باتوجه‌به ثبات قیمت‌ها سرمایه‌گذاری بر روی طلا و سکه کاهش‌یافته است و باتوجه‌به ایام محرم و صفر بازار در رکود به سر می‌برد.

وی بیان کرد: در هفته گذشته قیمت سکه طرح قدیم ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی و سکه‌های یک گرمی بدون تغییر قیمت دادوستد شد.

کشتی آرای اظهارداشتن: در آخرین معاملات هفته گذشته هر مثقال طلای آب شده ۱۳۶ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۲ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی معامله شد.

وی ادامه داد: حباب سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و این کاهش حباب به دلیل تعادل عرضه و تقاضا است.

فعال بازار طلا گفت: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده نیز ثبات بر بازار طلا حاکم باشد و این به دلیل ثبات نرخ ارز است.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر