11 شهريور 1402 - 09:49

تاخیری که ریزش بیت‌کوین را رقم زد

تاخیری که ریزش بیت‌کوین را رقم زد
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده آمریکا تایید هر هفت برنامه صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین را به تعویق انداخت.
کد خبر : ۱۵۴۶۷۵

به گزارش ایبِنا به نقل از کریپتو، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) تایید همه هفت برنامه صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) از جمله بلک راک، اینوسکو، ویزدم‌تری و دیگران را به تاخیر انداخت.

گری جنسلر، مدیر کمیسیون، به طور مداوم از عدم پذیرش پیشنهادات صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین به عنوان اقدامی برای محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر تقلب بالقوه در صنعتی که او آن را مستعد چنین فعالیت‌هایی می‌داند، دفاع کرده است.

وی می‌گوید: کمیسیون، لازم می‌داند که دوره طولانی‌تری را برای اقدام در مورد تغییر قانون پیشنهادی تعیین کند تا زمان کافی برای بررسی و موضوعات مطرح شده در آن داشته باشد.

این حکم به دنبال پیروزی قابل توجه صندوق گری اسکیل در برابر کمیسیون است. در اوایل هفته، دادگاه تجدیدنظر فدرال رد پیشنهاد گری اسکیل برای تبدیل صندوق آن به صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین را لغو کرد. دادگاه این انکار را رفتاری خودسرانه و دمدمی مزاج تلقی کرد، زیرا کمیسیون رفتار متمایز خود با محصولات مشابه را توجیه نکرده بود.

طرفداران ارز‌های رمزنگاری شده مدتهاست، ادعا می‌کنند که معرفی یک صندوق نقدی برای سرمایه‌گذاران سودمند خواهد بود. وجود چنین محصولی فرآیند مشارکت بازیگران نهادی در بازار کریپتو را ساده می‌کند.

پس از حکم دادگاه گری اسکیل در اوایل سال جاری، تحلیلگران بلومبرگ گفتند که احتمال ورود صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین به بازار تا پایان سال ۲۰۲۳به میزان ۷۵ درصد بهبود یافته است همچنین، آن‌ها تقریبا مطمئن هستند که تا پایان سال ۲۰۲۴، ایالات‌متحده یک محصول در بازار خواهد داشت.

ایده محصول بیت‌کوین نقطه‌ای هیجان زیادی را برای برخی از حامیان ایجاد کرده است. آنان بر این باورند که این صندوق‌ها می‌توانند پول زیادی، احتمالا ده‌ها میلیارد دلار کسب کنند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۱.۰۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۹۵ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۸.۲۷ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۷ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴.۱۹ میلیارد دلار است که ۹.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۰۷ میلیارد دلار است که ۶.۰۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۳۲.۶۴ میلیارد دلار است که ۹۵.۴۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر