12 شهريور 1402 - 08:48

پیش‌بینی صعود رشد اقتصادی ترکیه

پیش‌بینی صعود رشد اقتصادی ترکیه
مودیز پیش‌بینی رشد اقتصادی ترکیه را از ۲.۶ درصد تخمین زده شده برای سال ۲۰۲۳ به ۴.۲ درصد افزایش داد.
کد خبر : ۱۵۴۷۲۴

به گزارش ایبِنا به نقل از ترکیش نیوز، بر اساس گزارش به‌روزرسانی شده چشم‌انداز کلان جهانی سال ۲۰۲۴-۲۰۲۳ ماه آگوست، مودیز پیش‌بینی رشد اقتصادی ترکیه را از ۲.۶ درصد به ۴.۲ درصد برای سال ۲۰۲۳ رساند.

آژانس رتبه‌بندی جهانی همچنین پیش‌بینی رشد اقتصادی ترکیه برای سال ۲۰۲۳ را از دو درصد برآورد شده در گزارش منتشرشده در ماه مه به سه درصد تغییر داد.

در این گزارش مودیز علت این تغییر را چنین ذکر کرده است که فعالیت‌های اقتصادی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ از انتظارات ما در چندین کشور پیشی گرفته است.

با این حال، آژانس خاطرنشان کرد که انتظار دارد شرایط مالی سخت در طول سال آینده ادامه یابد و موجب توقف‌هایی برای رشد جهانی شود.

رشد تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) برای گروه ۲۰ از ۲.۷ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ و ۲.۱ درصد در سال ۲۰۲۴ تخمین زده می‌شود.

در این گزارش آمده که ریسک رکود ایالات‌متحده کاهش یافته، اما تولید زیر روند برای کاهش پایدار تورم به هدف فدرال رزرو ضروری است.

مودیز پیش‌بینی رشد اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۳ را از ۱.۱ درصد در چشم‌انداز ماه مه به ۱.۹ درصد افزایش داد.

این آژانس گفت: «چین با چالش‌های رشد اقتصادی قابل‌توجهی روبه‌رو است که این موارد باعث شده است انتظارات رشد سال ۲۰۲۴ خود را کاهش دهیم.»

مودیز افزود: «ما انتظارات خود از رشد چین را برای سال ۲۰۲۴ از ۴.۵ درصد به ۴.۰ درصد کاهش داده‌ایم.»

در این گزارش ذکر شد که «تورم همانطور که انتظار می‌رفت در حال کاهش است و در سال آینده به کاهش خود ادامه می‌دهد، اما ریسک‌ها همچنان پابرجا هستند و بانک‌های مرکزی بزرگ تا سال ۲۰۲۴ سیاست محدودکننده خود را حفظ خواهند کرد».

مودیز اعلام کرد که ریسک‌های افزایش تورم ناشی از بازار‌های کار محدود و تقاضای انعطاف‌پذیر، فدرال رزرو ایالات‌متحده، بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان را «هشیار» نگه می‌دارد.

این بیانیه خاطرنشان کرد: از آنجایی که فعالیت‌های اقتصادی به طور کلی در سال جاری به خوبی حفظ شده است، افزایش تورم اصلی به این معنی است که بانک‌های مرکزی نمی‌توانند مطمئن باشند که هنوز به تعهدات تورمی خود دست یافته‌اند.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر