13 شهريور 1402 - 23:39

نگرانی‌ها نسبت به کمبود نفت سفید در آمریکا در فصل زمستان

نگرانی‌ها نسبت به کمبود نفت سفید در آمریکا در فصل زمستان
میزان ذخایر نفت سفید آمریکا در شرایط کنونی پایین آمده و همین امر نگرانی‌هایی را نسبت به تامین نفت سفید ایجاد کرده است.
کد خبر : ۱۵۴۸۰۹

به گزارش ایبِنا، به نقل از روبیترز، ذخایر نفت سفید آمریکا در شرایط کنونی به طور غیرمعمولی در سطح پایینی قرار دارد و همین امر می‌تواند مردم این کشور را در فصل زمستان پیش رو با مشکل کمبود سوخت برای گرمایش مواجه کند.

 

کارشناسان می‌گویند اگر فصل زمستان سردی پیش رو داشته باشیم، این شرایط بدتر خواهد شد.

 

آمار‌های سازمان اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که حجم ذخایر سوخت آمریکا شامل دیزل و نفت سفید هم اکنون ۱۵ درصد کمتر از متوسط ۵ سال اخیر آن در این ماه از سال است. این ذخایر با داشتن ۱۱۸ میلیون بشکه سوخت، فقط می‌تواند ۳۱ روز از نیاز این کشور را تامین کنند.

 

فیل فلین، کارشناس موسسه پرایس فیوچرز، می‌گوید: ما با ذخایر خیلی کمی در حال گذران هستیم و هیچ جایی برای خطا در سیستم وجود ندارد. اگر ما زمستان سردی پیش رو داشته باشیم، شاهد شوک قیمتی شدیدی خواهیم بود.

 

به خاطر کاهش عرضه نفت سنگین و نیمه سنگین پالایشگاه‌های آمریکا نتوانسته‌اند به اندازه کافی و بر اساس پیش‌بینی افزایش تقاضای فصلی، نفت و گازوئیل تولید کنند.

 

کاهش عرضه نفت از سوی کشور‌های اوپک پلاس، شامل اعضای گروه اوپک و دیگر کشور‌های نفتی، عرضه نفت شور نیمه سبک به بازار را محدود کرده است. از سوی دیگر صادرات سوخت از سوی آمریکا به اروپا هم شرایط را در بازار داخلی این کشور و انبار‌های ذخیره‌سازی سوخت، بدتر کرده است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر