14 شهريور 1402 - 14:07

تأکید ترکیه و روسیه برای مبادله با ارز‌های ملی

تأکید ترکیه و روسیه برای مبادله با ارز‌های ملی
رئیس جمهو ر ترکیه در دیدار خود با رئیس جمهور روسیه بر اهمیت مبادله تجاری به ارز‌های ملی به جای دلار بین دو کشور تاکید کرد.
کد خبر : ۱۵۴۸۳۲

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بر اهمیت تغییر مبنای ارزی در مبادلات تجاری و استفاده از ارز‌های ملی دو کشور تأکید کرد، دو طرف اخیرا در سوچی دیدار کردند.

اردوغان در این باره گفته معتقدم دیدار روسای بانک‌های مرکزی دو کشور زمینه توسعه استفاده از ارز‌های ملی در مبادلات تجاری با اهمیت است.

پوتین هم اعلام کرد توسعه تجارت بین ترکیه و روسیه رو به رشد است و همکاری‌های اقتصادی دو طرف بیشتر متمرکز بر حوزه کشاورزی و انرژی است.

اردوغان در ادامه گفت بسیار خوشحالیم حجم تجارت روسیه و ترکیه به ۶۲ میلیارد دلار رسیده و در حال حرکت به سمت هدف‌گذاری ۱۰۰ دلار در سال هستیم.

باوجود اختلافات ژئوپلتیک، مسکو و آنکارا در تلاش هستند روابط اقتصادی خود را توسعه دهند. در ماه آوریل پوتین و اردوغان توافق کردند تا سرمایه‌گذاری متقابل دوجانبه را توسعه داده و به شرکت‌های ترک و روس کمک کنند تا در بازار‌های طرف مقابل حضور پیدا کنند.

سال گذشته میلادی نیز ترکیه و روسیه سند نقشه راه همکاری اقتصادی امضا کردند تا حجم تجارت دوجانبه بین مسکو و آنکارا تا ۱۰۰ میلیارد دلار در سال افزایش یابد.

دو کشور همچنین توافق کردند تا روبل روسیه را به عنوان مبنای ارزی مبادلات تجاری، به خصوص در پرداخت هزینه گاز وارداتی از روسیه تعیین کنند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر