16 شهريور 1402 - 12:02

یک سوم جمعیت فرانسه توانایی تهیه ۳ وعده غذایی در روز را ندارند

یک سوم جمعیت فرانسه توانایی تهیه ۳ وعده غذایی در روز را ندارند
یک مطالعه جدید نشان داد که تعداد فزاینده‌ای از مردم فرانسه مجبور به کاهش هزینه‌های غذا و بهداشت هستند و برای مدیریت امور خود مشکل دارند.
کد خبر : ۱۵۴۸۷۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، مطالعه‌ای که توسط شرکت " ایپسوس" متخصص در تحقیقات بازار، به نمایندگی از سازمان غیر دولتی "امداد مردمی فرانسه" انجام شد، گفت که ۳۲ درصد از مردم همیشه نمی‌توانند غذای کافی یا غذای سالم برای تهیه سه وعده غذایی در روز داشته باشند..

اکثر مردم در هنگام تلاش برای تامین غذا، ابتدا مصرف گوشت خود را کاهش دادند و ۷۲ درصد گفتند که حداقل در برخی مواقع مصرف گوشت را کاهش می‌دهند.

ایپسوس در طول دوره ۱۷ تا ۱۸ ژوئن با ۹۹۶ فرد ۱۶ ساله و بالاتر برای مطالعه مصاحبه تلفنی انجام داد.

کمتر از ۴۳ درصد گفتند که دیگر نمی‌توانند هر روز میوه و سبزیجات بخورند.

این مطالعه نشان داد که تورم بالا و قیمت‌های بالا شهروندان بیشتری را به زیر خط فقر در فرانسه کشاند.

۵۳ درصد گفتند که دیگر نمی‌توانند پول پس انداز کنند و ۱۸ درصد نیز گفتند که موجودی منفی در حساب بانکی خود دارند که سه درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

چهل و پنج درصد از شهروندان فرانسوی شرکت کننده در این مطالعه گفتند که حداقل یک بار قادر به پرداخت هزینه‌های پزشکی خود نبوده اند که نشان دهنده افزایش شش درصدی نسبت به سال گذشته است.

قدرت خرید و قیمت‌های بالا همچنان سیاستمداران و مردم فرانسه را نگران می‌کند. برونو لومر وزیر دارایی بار‌ها از شرکت‌های مواد غذایی خواسته است تا قیمت‌های خود را کاهش دهند.

برچسب ها: فرانسه فقر اروپا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر