18 شهريور 1402 - 13:13

هشدار ترامپ نسبت به رکود اقتصادی در ایالات متحده

هشدار ترامپ نسبت به رکود اقتصادی در ایالات متحده
ترامپ اعلام کرد که کشورش به دلیل سیاست‌های دولت بایدن با بحران اقتصادی جدیدی روبرو خواهد شد.
کد خبر : ۱۵۴۹۲۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ابراز اطمینان کرد که کشورش به دلیل سیاست‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با بحران اقتصادی مانند آنچه در دوران رکود بزرگ ۱۹۲۹-۱۹۳۹ رخ داد، مواجه خواهد شد.


ترامپ دیروز جمعه در یک سخنرانی در داکوتای جنوبی گفت: حقیقت این است که ما ممکن است به سمت رکود بزرگ پیش برویم. قبلاً هرگز در مورد آن صحبت نکرده بودم و اکنون آن را در ایالت شما علنی می‌کنم. بیانیه وحشتناکی است و من از صحبت کردن در مورد آن متنفرم. تنها سؤال این است که "آیا در ماه‌های باقی مانده از دوران بایدن این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. اگر قرار است این اتفاق بیفتد، اجازه دهید تا زمانی که بایدن در قدرت است این اتفاق بیفتد.

ترامپ در مورد نتایج دوره ریاست جمهوری بایدن تاکید کرد که ایالات متحده "به یک جمهوری بی نظم تبدیل شده است. ما مرز نداریم. ما انتخابات ناعادلانه‌ای داریم. "

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا همچنین با تاکید بر اینکه دولت کنونی آمریکا ۱۱.۵ تریلیون دلار غیرمنطقی هزینه کرده است، افزود: این مبلغ معادل ۸۸ هزار دلار است که از هر خانواده در آمریکا گرفته شده است.

وی معتقد است که "کسری بودجه در دوران بایدن به سرعت در حال افزایش است و ممکن است امسال دو برابر شود. "

در پایان ماه اوت گذشته، آژانس آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داد که «کسری بودجه آمریکا به طرز بی‌سابقه‌ای در حال انفجار است»، که نشان می‌دهد مقامات آمریکایی بیش از هر زمان دیگری مایلند اقتصاد را با بودجه دولتی تغذیه کنند که به افزایش هزینه‌های وام کمک می‌کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر