19 شهريور 1402 - 15:14
بن‌سلمان خبر داد؛

ایجاد کریدور اقتصادی بین هند، خاورمیانه و اروپا

ایجاد کریدور اقتصادی بین هند، خاورمیانه و اروپا
بن سلمان از امضای یادداشت تفاهم برای ایجاد کریدور اقتصادی بین هند، خاورمیانه و اروپا خبر داد.
کد خبر : ۱۵۴۹۷۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حاشیه اجلاس G۲۰ از امضای یادداشت تفاهم برای پروژه کریدور اقتصادی بین هند، خاورمیانه و اروپا خبر داد و خاطرنشان کرد که این توافق "به توسعه زیرساخت‌ها و افزایش مبادلات تجاری کمک می‌کند. "

بن سلمان در سخنانی که از شبکه الاخباریه سعودی در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در دهلی نو پخش شد، گفت: «یادداشت تفاهم برای یک پروژه اقتصادی بین هند، خاورمیانه و اروپا امضا می‌شود. "
نشست گروه ۲۰ در غیاب شی جین پینگ رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در هند برگزار شد.

شایان ذکر است که خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) در ۱۸ جولای اعلام کرده بود که عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز وزیر انرژی عربستان و آلپ ارسلان بایراکتار وزیر انرژی و منابع طبیعی جمهوری ترکیه یادداشت تفاهمی با هدف ایجاد چارچوبی بین دو کشور برادر برای تشویق سرمایه گذاری و همکاری در زمینه‌های مختلف بخش انرژی امضا کردند.

مهرداد بذرباش، وزیر راه و شهرسازی ایران نیز در ۱۷ ژوئن به اسپوتنیک گفت که "مذاکراتی بین عربستان سعودی و ایران در مورد پروژه‌های کوچک مشترک وجود دارد. "
وی تاکید کرد که "در صورت بازگشت کامل روابط بین دو کشور، پروژه‌های مشترک اقتصادی بلافاصله در دستور کار قرار خواهد گرفت. "

کنفرانس «مسیر توسعه» با حضور کشور‌های عربستان سعودی، ترکیه، سوریه، اردن، کویت، بحرین، قطر، امارات، عمان و ایران اردیبهشت ماه سال جاری در پایتخت عراق برگزار شد.

در این کنفرانس پروژه راه توسعه استراتژیک که شهر بصره عراق را در آب‌های خلیج عربی به خاک ترکیه متصل می‌کند، مورد بحث قرار گرفت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر