22 شهريور 1402 - 09:32

تحریم‌های علیه روسیه اعضای بریکس را به هم نزدیک‌تر می‌کند

تحریم‌های علیه روسیه اعضای بریکس را به هم نزدیک‌تر می‌کند
مدیرعامل شرکت تجارت انرژی ویتول گفت: تحریم‌های اعمال‌شده از سوی غرب علیه روسیه، کشور‌های بریکس را به هم نزدیک‌تر می‌کند.
کد خبر : ۱۵۵۰۶۴

به گزارش ایبِنا از وبگاه سی‌اِن‌بی‌سی، راسل هاردی (Russell Hardy)، مدیرعامل شرکت تجارت انرژی ویتول، گفت: نگاهی به بازار‌های نفت امروز، مشخص می‌کند تحریم‌های غرب علیه روسیه کارساز افتاده است؛ به این معنا که باعث کاهش قیمت کالا‌های روس و درآمد کمتر برای روسیه شده است.

سال گذشته، پس از تهاجم روسیه به اوکراین در ماه فوریه (اسفندماه)، گروه ۷ یک سقف قیمت نفت تعیین کرد که بودجه جنگ کرملین را محدود و در عین حال جریان روسیه را به بازار جهانی حفظ کرد.

در میان سیل تحریم‌ها، اتحادیه اروپا در ماه ژوئن به منظور محدود کردن فروش، عرضه و صادرات کالا‌ها و فناوری‌های تحریم‌شده خاص به برخی از کشور‌های ثالث یک ابزار ضد دور زدن اتخاذ کرد که به عنوان واسطه برای روسیه عمل می‌کند.

در ماه مه، گروه ۷، از قصد این بلوک برای محدود کردن تجارت الماس روسیه خبر داد.

با این حال، این تحریم‌ها همچنین ممکن است به پیامد‌های ناخواسته دیگری منجر شود که هاردی آن را «منفی» می‌داند.

طرف دیگر تحریم‌ها این است که پیوند‌های قوی‌تری بین کشور‌های عضو بریکس برقرار می‌کند که به نوبه خود نوعی نیروی متقابل، متقابل قطبی، با سیاست غرب است.

ائتلاف بریکس شامل روسیه و همچنین برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی است. این ائتلاف که به تازگی نشست خود را برگزار کرده است از کشور‌های مهم در حوزه نفت از جمله عربستان سعودی و امارات همچنین ایران، اتیوپی، مصر و آرژانتین دعوت کرده تا در سال ۲۰۲۴ میلادی به آن بپیوندند.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر