22 شهريور 1402 - 13:15
در گفت‌وگو با ایبِنا تاکید کرد؛

تامین دینار اربعین، اقدامی مهم در مسیر دلارزدایی بود

تامین دینار اربعین، اقدامی مهم در مسیر دلارزدایی بود
نماینده مردم در مجلس گفت: استفاده از دینار به جای دلار برای زوار اربعین اقدامی مهم در مسیر دلارزدایی از اقتصاد کشور بود.
کد خبر : ۱۵۵۰۸۶

رجب رحمانی؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد: امسال بانک مرکزی برای ارز تخصیص یافته به زوار اربعین به جای دلار از دینار استفاده کرد که اقدامی قابل تقدیرو اثرگذار بر بازار ارز بود.

 

وی افزود: این اقدام بانک مرکزی گامی مهم در مسیر دلارزدایی از اقتصاد کشور تلقی شد و باید در سایر بخش‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. می‌توان در روابط تجاری و بازرگانی خود با عراق و دیگر کشور‌ها این مسئله را مد نظر قرار داده و اجرایی کنیم.

 

رحمانی تصریح کرد: امروه  بسیاری از کشور‌ها، حتی بعضی از کشور‌های اروپایی در روابط دو یا چند جانبه، استفاده از پول ملی به جای دلار را در دستور کار خود قرار داده‌اند و ما نیز باید به طور جدی در این مسیر حرکت کنیم. 

 

نماینده خانه ملت با بیان اینکه اعضای بریکس و پیمان شانگهای جمعیت قابل توجهی از جهان را تشکیل می‌دهند و بخش اعظمی از اقتصاد جهان متعلق به کشور‌های عضو این پیمان‌هاست، تاکید کرد: این کشورها استفاده از پول ملی طرف مقابل را در دستور کار خود قرار داده‌اند و عضویت ایران در این پیمان‌ها که اخیرا رخ داد نیز گامی مهم و موثر در این مسیر خواهد بود.

 

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم بانک مرکزی در مراسم اربعین امسال، این بود که دینار مورد نیاز زوار اربعین در شعب بسیاری از بانک‌های مختلف در اختیار متقاضیان قرار گرفت و زائران اربعین در کمترین زمان ممکن و به آسانی دینار مورد نیاز خود که تا سقف ۲۰۰ هزار بود را با قیمت مناسب دریافت می‌کردند.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: استفاده از دینار به جای دلار برای زوار اربعین باعث شد تا منابع ارزی ما با محدودیت برای مصارف ضروری‌تر دیگر مواجه نشود و همچنین آرامش بازار ارز نیز به‌هم نخورد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر