26 شهريور 1402 - 09:17

افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در پاکستان

افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در پاکستان
دولت پاکستان برای دومین بار طی دو هفته گذشته قیمت بنزین و گازوئیل را به میزان بی سابقه‌ای افزایش داد.
کد خبر : ۱۵۵۱۴۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، دولت پاکستان همزمان با اعلام بانک مرکزی پاکستان مبنی بر حفظ نرخ بهره استاندارد روی ۲۲ درصد، برای دومین بار در دو هفته گذشته قیمت بنزین و گازوئیل را به میزان بی سابقه‌ای افزایش داد.

دیروز جمعه پاکستان اعلام کرد که قیمت بنزین و گازوئیل را به میزان بی سابقه‌ای افزایش داده است که این دومین بار در دو هفته گذشته است که قیمت‌ها در این کشور که هم اکنون از تورم بالا رنج می‌برد، به شدت افزایش می‌یابد.

وزارت دارایی پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت قیمت بنزین را ۲۶.۰۲ روپیه به ۳۳۱.۳۸ روپیه در هر لیتر (۱.۱۲ دلار) افزایش داد، در حالی که قیمت گازوئیل با ۱۷.۳۴ روپیه به ۳۲۹.۱۸ روپیه در هر لیتر (۱.۱۱ دلار) افزایش یافت.

این اقدام یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد که نرخ بهره را در سطح ۲۲ درصد نگه می‌دارد و گفت که احتمالاً تورم در ماه سپتامبر "به میزان قابل توجهی" افزایش می‌یابد و پس از آن مسیر نزولی را حفظ می‌کند.

پاکستان پس از توافق با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام ۳ میلیارد دلاری در ماه جولای، به دنبال مقابله با تورم بالا و کاهش ذخایر ارزی برای حرکت در مسیر ثبات اقتصادی است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر