26 شهريور 1402 - 12:08

توبیخ کارکنان بانک مرکزی اروپا به دلیل افشای اطلاعات

توبیخ کارکنان بانک مرکزی اروپا به دلیل افشای اطلاعات
رئیس بانک مرکزی اروپا در اقدامی بی‌سابقه تلفن‌های همراه همکارانش را توقیف و آن‌ها را به دلیل افشای اطلاعات مورد سرزنش قرار داد.
کد خبر : ۱۵۵۱۶۷

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در اقدامی بی‌سابقه قبل از یک نشست شورای حکام بانک، تلفن‌های همراه همکارانش را توقیف کرد و آن‌ها را به دلیل افشای اطلاعات مهم قبل از اتخاذ هر تصمیمی مورد سرزنش قرار داد.

این اقدام بی‌سابقه کریستین لاگارد برای جلوگیری از درز اطلاعات از شورای حکام بانک مرکزی اروپا بوده؛ به‌خصوص که وی از ابتدای ریاست خود همچون سلف خود، ماریو دراگی، با مشکل درز اطلاعات مواجه بوده است.

دو منبع آگاه دیروز شنبه به رویترز گفتند که چهارشنبه گذشته از ۲۶ عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا خواسته شده است که تلفن‌های همراه خود را تحویل دهند، اولین روز از جلسه‌ای که طی آن کلودیا بوخ به عنوان عالی‌ترین ناظر بانکی در بانک مرکزی اروپا انتخاب شد.

این دو منبع افزودند که این تلفن‌ها پس از اعلام نامزدی بوخ برای ریاست هیئت نظارت یکپارچه که بر بیش از ۱۰۰ بانک بزرگ در منطقه یورو نظارت دارد، بازگردانده شدند.

آن‌ها تاکید کردند که تصمیم برای مصادره این تلفن‌ها به این دلیل گرفته شده است که انتخاب آندریا انریا، رئیس فعلی شورا در سال ۲۰۱۸ قبل از اعلام رسمی در رسانه‌ها منتشر شده بود.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر