27 شهريور 1402 - 13:07
عضو اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

منابع ارزی آزاد شده به آرامش و ثبات بازار کمک خواهد کرد/ روند کاهشی قیمت دلار ادامه خواهد داشت

منابع ارزی آزاد شده به آرامش و ثبات بازار کمک خواهد کرد  روند کاهشی قیمت دلار ادامه خواهد داشت
منابع ارزی آزاد شده در صورت تخصیص و تزریق کارشناسی شده در بخش مبادلات تجاری و بازار ارز، اثرات مثبتی در بر خواهد داشت.
کد خبر : ۱۵۵۲۱۰

به گزارش ایبِنا، موسی آقایی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان با اشاره به آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران از سوی آمریکا و تاثیر آن بر بازار ارز و کالا‌های اساسی اظهار داشت: آزادسازی منابع ارزی ایران در کشور‌های مختلف یکی از مهمترین اقداماتی بود که در راس اهداف سیاسی و اقتصادی دولت سیزدهم قرار گرفت. بدین ترتیب سعی شد تا آزادسازی منابع ارزی در کنار افزایش تبادلات ارزی ایران با برخی کشور‌های منطقه و جهان به ثبات اقتصادی ما کمک کند. خوشبختانه به تازگی خبر‌هایی از آزادسازی ۶ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران توسط آمریکا نیز منتشرشد که این اتفاق می‌تواند تاثیر فراوانی بر بازار ارز و همچنین بخش واردات و صادرات داشته باشد.


وی با اظهار امیدواری به افتتاح حساب بانکی شش بانک ایرانی در قطر برای واریز منابع ارزی آزاد شده و آغاز روند مبادلات بانکی و تجاری گفت: قطعا می‌توان آزادسازی این منابع ارزی را اتفاق بزرگی خواند، اما این منابع که در اختیار بانک مرکزی و دولت قرار گرفته باید با برنامه‌ریزی در بخش‌های مهم و تاثیرگذار صرف شود. در واقع این منابع باید طوری در سیستم ارزی هدایت شود که به تخصیص ارز و مدیریت بازار کمک کند.


عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: از سوی دیگر آزادسازی منابع ارزی ایران میتواند دست بانک مرکزی را بازتر و بازار اسکناس را نیز با کاهش قیمت مواجه کند، به همین دلیل معتقدم بانک مرکزی از هفته جاری به مدیریت بازار اسکناس نیز ورود پیدا خواهد کرد. قطعا این موضوع کمک بزرگی به ذخایر ارزی ماست، چراکه بانک مرکزی می‌تواند با منابع ارزی قبلی که در اختیار داشت به راحتی به مدیریت ارزی و پولی بپردازد و تخصیص ارز در بخش‌های مختلف را با توان بیشتری انجام دهد. بدون شک از امروز سرعت کاهش قیمت دلار بیشتر خواهد شد.

 

منبع: نود اقتصادی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر