28 شهريور 1402 - 10:33

روسیه ممنوعیت واردات مواد غذایی را تمدید کرد

روسیه ممنوعیت واردات مواد غذایی را تمدید کرد
روسیه ممنوعیت واردات مواد غذایی از کشور‌های غیر دوست را تا پایان سال ۲۰۲۴ تمدید کرد.
کد خبر : ۱۵۵۲۲۹

به گزارش ایبِنا به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، اعتبار فرمان سال ۲۰۱۴ را در مورد اقداماتی برای پاسخ به تحریم‌های ضد روسیه که شامل ممنوعیت واردات مواد غذایی از برخی کشور‌های خارجی است تا پایان سال ۲۰۲۴ تمدید کرد.

در سند منتشر شده در وب سایت دولت روسیه آمده است: تصمیم گرفته شد که اعتبار برخی از اقدامات اقتصادی ویژه از اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ تمدید شود که در فرمان شماره ۵۶۰ رئیس جمهور روسیه در ۶ اوت ۲۰۱۴ در مورد اعمال برخی اقدامات ویژه اقتصادی برای تضمین امنیت روسیه مقرر شده است.

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه از عملکرد اقتصاد ملی این کشور قدردانی کرد و گفت که وضعیت اقتصاد از نظر شاخص‌های عمده بسیار بهتر از انتظارات است.

این اظهارات رئیس جمهور روسیه در دیدار با تیم اقتصادی دولت در خصوص بودجه روسیه برای سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۶ بیان شد که گفت، اقتصاد روسیه در برابر فشار‌های خارجی بی سابقه مقاومت کرده و به طور کامل بهبود یافته است.

وی افزود: تولید ناخالص داخلی روسیه به سطح سال ۲۰۲۱ رسیده است و اکنون ایجاد شرایط برای توسعه پایدارتر و بلندمدت مهم است.

پوتین در آگوست ۲۰۱۴ فرمان ریاستی را امضا کرده بود که بر اساس آن واردات برخی از محصولات کشاورزی، پنیر و مواد غذایی از کشور‌هایی که قبلاً روسیه را تحریم کرده بودند، از جمله ایالات متحده آمریکا، کشور‌های اتحادیه اروپا کانادا، اتریش، نروژ، اوکراین و آلبانی، مونته نگرو، ایسلند و لیختن اشتاین ممنوع کرده است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر