29 شهريور 1402 - 15:03

هشدار برای بزرگترین اقتصاد اروپا

هشدار برای بزرگترین اقتصاد اروپا
مرکز اقتصادی منطقه یورو با بحران انرژی و رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.
کد خبر : ۱۵۵۲۸۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، پیتر اوپنهایمر، اقتصاددان گلدمن ساکس به شبکه CNBC گفت: آلمان با چالش‌های بخش تولید خود دست و پنجه نرم می‌کند چراکه از هزینه‌های انرژی بالاتر رنج می‌برد.

 

بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا در سه ماهه اول سال به طور رسمی وارد رکود فنی شد در حالی که رشد تولید ناخالص داخلی از صفر تا  منفی ۰.۳ درصد بازنگری شد. بوندس‌بانک اعلام کرد که احتمالاً به دلیل کاهش مصرف خصوصی و ضعف بالای صنعت، اقتصاد در این سه ماهه کوچک خواهد شد.

 

اوپنهایمر، استراتژیست ارشد سهام جهانی و رئیس تحقیقات کلان EMEA در گلدمن ساکس گفت: مخمصه‌ای که در حال حاضر اقتصاد با آن مواجه است، به عوامل متعددی بستگی دارد. او افزود: این رکود عمیق نیست، اما بدیهی است که بیشتر تحت تأثیر شرایط مخالف قرار گرفته است.

 

اوپنهایمر همچنین برخی از عوامل مثبت را برای آلمان پیشنهاد و خاطرنشان کرد که بازار سهام به خوبی خود را حفظ کرده و من فکر می‌کنم نقاط روشنی از نظر فعالیت در اقتصادی در آلمان وجود دارد.

 

ساکس در یادداشت دیگری نوشت: در کوتاه‌مدت، می‌توانیم شاهد بازگشت DAX (شاخص اولیه بازار سهام بورس فرانکفورت در آلمان) به همراه طیف گسترده‌تری از دارایی‌های مرتبط با چین باشیم. با این حال، هشدار داد که تجارت چین ممکن است آنچنان که انتظار می‌رفت افزایش نیابد. در آینده، هر گونه افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی یا کاهش تجارت جهانی مانع از بهبود اقتصاد آلمان خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر