29 شهريور 1402 - 18:50

طلا چشم‌انتظار نتیجه نشست فدرال رزرو آمریکا

طلا چشم‌انتظار نتیجه نشست فدرال رزرو آمریکا
قیمت طلا در معاملات امروز کمی افزایش یافت زیرا سرمایه‌‌گذاران به دنبال پیش‌بینی‌های جدید در مورد نرخ بهره هستند.
کد خبر : ۱۵۵۳۱۲

به گزارش ایبِنا و به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز کمی افزایش یافت، زیرا سرمایه گذاران به دنبال پیش‌بینی‌های جدید در مورد نرخ بهره و اظهارات جرم پاول، رئیس فدرال رزرو در نشست سیاست‌گذاری این نهاد هستند.

هر اونس طلا با ۷۱ سنت افزایش ۱۹۳۲.۰۷ دلار فروخته شد. قیمت طلا کمتر از بالاترین رقم از ۵ سپتامبر که روز سه شنبه ثبت شد یعنی ۱۹۵۱.۱۰ دلار در هر اونس قرار دارد.

جیووانی استونوو، تحلیلگر بانک UBS که انتظار داشت فدرال رزرو به رویکرد وابسته به آمار خود ادامه دهد و اعلام کند، زود است که نرخ بهره کاهش یابد، گفت، قیمت طلا در کوتاه‌مدت در بازه محدودی معامله خواهد شد.

بیشتر انتظار می‌رود، مقامات فدرال رزرو نرخ بهره را در حال حاضر ثابت نگه دارند، اما در پیش‌بینی‌های اقتصادی جدید مشخص خواهد شد که آیا نرخ بهره باید پیش از پایان سال افزایش یابد یا نه.

افزایش قیمت نفت بر فشار‌های تورمی افزوده و این انتظارات را تقویت کرده که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه می‌دارد.

ییپ جان رانگ، تحلیلگر ارشد بازار در بانک IG گفت، تاکنون، سوددهی واقعی خزانه‌داری در آستانه نشست آتی فدرال رزرو بالا مانده است که نشان دهنده شرایط فراهم برای فدرال رزرو برای توقف روند افزایش نرخ بهره است و این باعث می‌شود که قیمت طلا تاحدی محتاطانه پیش رود.

از طرفی ارزش دلار پیش از تصمیم‌گیری این بانک نیز ثابت مانده است و از هر ۱۰ نفر در بازار ۴ نفر انتظار یک افزایش دیگر نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ را دارند.

کمیته تعیین کننده نرخ بهره فدرال رزرو، تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره را امروز بعدازظهر منتشر می‌کند و بعد از ان جرم پاول، رئیس فدرال رزرو نشست خبری خواهد داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر